زنان، زاینده رود و خشکسالی محور این کارتون است

نگین نقیه، کارتونیست اصفهانی که به تازگی توانسته جایزۀ نخست جشنوارۀ «اولنس کارتوناله» بلژیک را از آن خود کند، در گفتگو با ایمنا در مورد اثر خود جزییاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، نگین نقیه، عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان در مورد شکل گیری این اثر گفت: این کار، طرحی بود که در ورکشاپ اصفهان کشیدم. ایدۀ آن به دلیل خشکی زاینده رود و باز کردن موقتی آب برای کشاورزها به ذهنم رسید و بعد از کامل شدن، اثر را با نام «زن دهقان» در بخش کشاورزی بیست و هشتمین جشنواره جهانی «اولنس کارتوناله» بلژیک شرکت دادم و مقام اول را نیز کسب کردم.

وی افزود: من یک زن هستم و دوست داشتم در این کار از زن استفاده کنم تا سهیم بودن آن ها را در کار، دوشادوش مردان نشان بدهم و بگویم این شالیزارهای برنج که مثل پل، مثل سی و سه پل به هم پیوسته اند راهی به سوی موفقیت هستند.
این کارتونیست ادامه داد: در این کار از رنگ های آبی و سبز استفاده کرده ام و تکنیک آن نیز طراحی به صورت دستی و رنگ آمیزی به صورت دیجیتال است.
گفتنی است؛ نگین نقیه متولد ۱۳۶۷ است. او مدرک کارشناسی گرافیک دارد، هنرآموختۀ دوره های آموزشی خانه کاریکاتور اصفهان است و تا کنون توانسته جوایزی چون جایزه اول جشنواره استانی فرهنگ شهروندی در سال ۱۳۸۷، جایزه اول جشنواره «اسرافکاران به بهشت نمی روند» در سال ۱۳۸۸، جایزه سوم جشنواره سراسری کاریکاتوراحسان شیراز در سال ۱۳۸۸ و جایزۀ ویژه بیست و نهمین جشنواره آیدین دوغان ترکیه را از آن خود کند. /

کد خبر 323049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.