احتمال تغییر در ترکیب تیم‌های پایه کاراته رنگ واقعیت نگرفت

برخلاف گفته‌های قبل و بعد از مسابقات بین‌المللی کاراته ترکیه، شنیده‌ها از آن حکایت دارد که در ترکیب بازیکنان اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا تغییری وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، مهران بهنام فر، حسن روحانی و فرحناز ارباب، سرمربیان تیم های ملی پایه کاراته، قبل و بعد از مسابقات بین المللی ترکیه بصورت مداوم از احتمال تغییر در نفرات اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا صحبت می کرند، اما با توجه به زمان اعزام و اعلام نفرات اعزامی از سوی فدراسیون کاراته کشورمان به فدراسیون جهانی، احتمال تغییرات در نفرات اعزامی به صفر رسیده است.

این در حالی است که مهران بهنام فر سرمربی تیم کاراته جوانان قبل از اعزام تیمش به مسابقات بین المللی ترکیه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفته بود: «۹۰ درصد ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی مشخص شده است، اما اگر نفرات دوم ما عملکرد خوبی داشته باشند امکان برگزاری انتخابی درون اردویی وجود دارد.»

بعد از مسابقات ترکیه نیز بهنام فر در مصاحبه با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود «برای ۲ وزن در صورتی که فدراسیون بتواند شرایط زمانی اخذ روادید را فراهم کند با برگزاری دیدارهای انتخابی تغییراتی خواهیم داشت.»

با این حال بهنام فر در صحبت های خود اعلام کرده بود: «به یاد ندارم حرفی زده باشم و به آن عمل نکنم. مطمئن باشید بعد از مسابقات جهانی اسپانیا با یک خاطره خوب از جوانان جدا می شوم.» اما نکته مهم تر این است که آیا بهنام فر به یاد دارد بعد از مسابقات آسیایی چه صحبت هایی را انجام داده است؟ بهنام فر در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: «قبل از مسابقات آسیایی گفتم به دنبال ۵ مدال طلا هستم که با وجود مصدومیت موفق به کسب ۴ مدال طلا شدیم. در مسابقات جهانی نیز با وجود کار سخت، بسیار امیدوارانه به موفقیت تیم فکر می‌کنم و به دنبال نتیجه ماندگار در کاراته ایران هستم.»

باید ببینیم وی می‌تواند بر صحبت‌های خود جامه عمل بپوشاند و نتیجه‌ای ماندگار در کاراته ایران رقم خواهد زد؟ لازم به ذکر است تیمی که بهنام فر با اطمینان از درخشش آن در مسابقات جهانی اسپانیا سخن می گوید در مسابقات بین المللی ترکیه، یک مدال نقره و یک برنز توسط صداقت و نیکو همت بدست آورد.

حسن روحانی سرمربی تیم ملی نوجوانان نیز در مصاحبه با خبرگزاری فارس اظهار داشته است: «ما به مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌ایم عملکرد کاراته‌کاها در این رقابت‌ها برای ما حائز اهمیت است. اگر عملکرد ضعیف از نفرات اول در مسابقات ببینیم و عملکرد نفرات دوم بهتر باشد؛ احتمال جابجایی بسیار زیاد است. هرچند بچه‌ها از نظر فنی آماده هستند و در طول اردوها تمرینات خوبی را برگزار کرده‌اند، اما شرایطی که گفته‌ام وجود دارد.»

این در حالی است که نوجوانان پسر نیز در مسابقات بین المللی ترکیه نتیجه چندان مناسبی به دست نیاوردند و با کسب ۲ مدال نقره از ۵ فرصت کسب مدال طلا به کار خود پایان دادند تا اما و اگرها برای کسب موفقیت در آورگاه جهانی زیاد شود. 

با این حال، دهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در روزهای ۳ تا ۷ آبان ماه در تنریف اسپانیا و با حضور ۱۴۴۷ کاراته کا از ۹۶ کشور برگزار می شود و تیم ملی کشورمان نیز با ترکیب کامل و در ۲ بخش کاتا و کومیته در این رقابتها شرکت خواهد داشت. این مسابقات اصلی ترین رویداد در مسیر کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان به شمار می رود و همین نبرد برای رسیدن به بوینس آیرس ۲۰۱۸ انگیزه های افزون تری به ورزشکاران می دهد و جذابیت های مسابقه تنریف را بالاتر خواهد برد و این مسابقات بزرگترین فرصتی است برای پشتوانه سازی در کاراته جهان و این مرحله مهم و تاثیرگذار در زندگی ورزشی کاراته کاهای جوان است.

/سعید انالی/

کد خبر 322961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.