انعقاد قرارداد ۱۶۹۰ میلیارد تومانی برای احداث آزادراه‌های استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی عملیات احداث آزاد راه شیراز – اصفهان، گفت: طی دو سال گذشته ۱۶۹۰ میلیارد تومان قرارداد مشارکت برای احداث آزاد راه‌های استان اصفهان منعقد شده است.

حجت الله غلامی در گفتگو با ایمنا با اشاره به رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر استان اصفهان در کشور، اظهار داشت: در این شرایط به دنبال توسعه شبکه آزاد راهی در استان اصفهان هستیم تا بتوانیم مسیرهای شمال- جنوب و شرق-غرب را در این استان توسعه داده و فعال کنیم.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته کریدور شمال و جنوب استان را فعال کردیم، افزود: امسال نیز در بحث آزادراه‌ها قراردادهای جدیدی منعقد کردیم و قراردادهای سال ‌های گذشته را نیز یکی یکی به بهره‌برداری رساندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با یادآوری اینکه قرارداد آزاد راه شرق اصفهان را در سه قطعه منعقد کردیم، بیان داشت: قطعه اول و دوم توسط صندوق بازنشستگی کشوری به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان و قطعه سوم با سازمان همیاری‌های شهرداری به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان احداث و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ کیلومتر آزاد راه غرب استان به هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز طی این هفته افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ادامه عملیات آزاد راه غرب با هزینه‌ای معادل ۲۵۰ میلیارد تومان شامل ۲۵ کیلومتر اجرایی خواهد شد، افزود: با افتتاح این پروژه عبور و مرور از جاده‌های شمال و جنوب به شرق و غرب استان منتقل خواهد شد که با احداث این مسیر به نوعی ترافیک عبوری از استان و ترافیک شهری اصفهان و اکثر بزرگراه‌ها که به نوعی شریان شهری هستند اشباع شده بود و عامل اصلی در افزایش زمان سفرهای درون شهری بود را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه شرق استان اصفهان در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۵ کیلومتر از این آزادراه در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد و قطعه دوم نیز با طول ۳۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه غرب استان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: مدت زمان تکمیل این آزاد راه ۲ سال است و با احداث این آزاد راه شبکه آزادراهی غرب و شرق در جنوب به هم متصل خواهد شد و به ابتدای آزاد راه اصفهان- شیراز وصل می‌شود.

وی افزود: عملیات احداث آزاد راه شیراز – اصفهان شروع شده و هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۱۲۰ کیلومتر دیگر آن با فراخوانی که انجام شده، گروه انصار و شرکت نفت به عنوان سرمایه گذار انتخاب که به  طور مشترک آزادراه را احداث خواهند کرد.

غلامی افزود: این پروژه بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان طی دو ماه آینده عملیات اجرایی خواهد شد که در حال حاضر قراداد سرمایه‌گذار تنظیم شده و مجوز هیات دولت را درخواست کرده‌ایم و طی هفته آینده این مجوز صادر و بلافاصله عملیات اجرای آغاز خواهد شد که در نهایت  این پروژه نیز از اصفهان به «ایزد خواست» و نهایتا به آزاد راه اصفهان – شیراز وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاشی که در راه و شهرسازی استان اصفهان طی دو سال گذشته انجام شده است یک هزار و ۶۹۰ میلیاردتومان قرار داد مشارکت برای احداث آزاد راه‌های استان منعقد شده تصریح کرد: انعقاد این قراردادها ضمن کاهش بار مالی برای دولت در راستای اقتصاد مقاومی قدم برداشته شده است که با استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث آزاد راهها و همچنین نگهداری آزاد راه‌ها بار مالی دولت کاهش یافته است.

غلامی همچنین به توقف عملیات احداث مسیر قطار سیریع‌السیر اصفهان- تهران اشاره کرد و گفت: با تغییر مدیریت احداث این مسیر از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن شاهد توقف موقتی عملیات ساخت بودیم ولی با اطلاعی که دارم شرکت راه‌آهن در حال برنامه‌ریزی برای شروع مجدد عملیات احداث این مسیر است.

کد خبر 322903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.