ببَر و مدعی شو!

سبزپوشان اصفهانی برای پیوستن به جمع بالانشینان جدول چاره‌ای ندارند جز اینکه یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ برتر را در خانه حریف شکست دهند.

به گزارش ایمنا، ذوب‌آهن از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه جمعه در مشهد میهمان پدیده است. سبزپوشان اصفهانی که شروعی متوسط و پایین‌تر از حد انتظار در لیگ هفدهم داشته‌اند به مصاف حریفی می‌روند که فراتر از توقعات ظاهر شده و با سپری شدن بیش از یک‌چهارم از مسابقات یکی از ۲ تیم بالای جدول است.

میزبان این هفته ذوب‌آهن که تازه چهارمین فصل خود را در سطح اول فوتبال ایران پشت سر می‌گذارد در حال حاضر پشت سر تیم تازه‌وارد و شگفتی‌ساز لیگ (پارس جنوبی) و بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی (پرسپولیس) در رده دوم جدول جای دارد.

پدیده روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول در پایان دیدار با ذوب‌آهن را دارد. این اتفاق البته تنها در یک حالت می‌افتد و آن اینکه هم پارس جنوبی در تبریز مغلوب تراکتورسازی شود و هم پدیده در خانه ذوب‌آهن را شکست دهد. به عبارت دیگر، سبزپوشان اصفهانی می‌توانند در هفته نهم در معادلات صدرنشینی ایفای نقش کنند به این ترتیب که با امتیاز گرفتن از میزبان مشهدی از یک طرف مانع از نزدیک شدن این تیم به صدرنشین فعلی شوند و از سوی دیگر زمینه را برای پیشروی تعقیب‌کنندگانی چون پرسپولیس، پیکان و فولاد فراهم آورند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی اما اگر سودای کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی را دارند باید به فکر اندوختن به ذخیره امتیازی خود باشند به خصوص که ذوب‌آهن امسال برخلاف دوره‌های قبلی وداعی زودهنگام با جام حذفی داشته است و دیگر امیدی جز لیگ برتر ندارد.

سبزپوشان اصفهانی از آخرین رویارویی بیرون از خانه خود با پدیده خاطره خیلی خوشی ندارند. ذوب‌آهن در فاصله هفته‌های دهم تا چهاردهم لیگ شانزدهم پنج پیروزی متوالی کسب کرد که آخرین آن در ورزشگاه فولادشهر برابر صدرنشین وقت لیگ یعنی پرسپولیس رقم خورد. از این رو، تساوی یک بر یک برابر پدیده در هفته پانزدهم مترادف با پاره شدن نوار بردهای متوالی سبزپوشان اصفهانی بود.

تکرار این نتیجه نمی‌تواند برای ذوب‌آهن جذاب باشد زیرا یک امتیاز تغییر معناداری در وضعیت تیمی ایجاد نخواهد کرد که در کمربند میانی جدول جای خوش کرده است. هرچند برتری برابر تیم رده‌دومی پدیده آن هم در مشهد کار بسیار سختی به نظر می‌رسد اما شاگردان قلعه‌نویی با توجه به امتیازاتی که در هفته‌های گذشته با تساوی‌های پُرتکرار از دست داده‌اند عملاً چاره‌ای ندارند جز اینکه در این دیدار خارج از خانه به پیروزی برسند در غیر اینصورت همچنان بیرون از دایره مدعیان باقی خواهند ماند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

پدیده: شهاب گردان، محمدرضا خانزاده، سیدعبدالله حسینی، مرتضی منصوری، رضا ناصحی، اکبر صادقی، اکبر ایمانی، میلاد کمندانی، امین قاسمی‌نژاد، معین عباسیان و محمد قاضی

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد ستاری، مهدی مهدی‌پور، حمید بوحمدان، اسماعیل شریفات، سیدمحمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و کیروش سوارز

کد خبر 322819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.