ملاقات قعرنشینان طبیعی و ته‌جدولی‌های غیرعادی

طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوارند تا با برتری برابر سیاه‌جامگان مشهدی هم به طلسم نبردن این فصلشان در ورزشگاه نقش‌جهان پایان دهند و هم با فاصله گرفتن از رده‌های پایینی جدول موقتاً از بحران خارج شوند.

به گزارش ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۶ روز جمعه در ورزشگاه نقش‌جهان پذیرای سیاه‌جامگان است. طبق برنامه اولیه قرار بود طلایی‌پوشان پنج‌شنبه به مصاف حریف بروند اما با توجه به حضور سعید آقایی در اردوی تیم ملی سازمان لیگ و میهمان مشهدی با تعویق یک‌روزه دیدار موافقت کردند تا این مسابقه نیز به مانند پنج دیدار دیگر هفته نهم لیگ برتر در آخرین روز هفته برگزار شود.

طلایی‌پوشان اصفهانی پس از باخت به نفت تهران در هفته هشتم لیگ برتر در اتفاقی تاریخی به رده چهاردهم جدول سقوط کردند و در همسایگی فانوس به دستان لیگ قرار گرفتند. شاگردان زلاتکو کرانچار برای آنکه از این وضعیت ناخوشایند رهایی یابند چاره‌ای جز کسب حداکثر امتیازات بازی پیش رو ندارند. دیدار با سیاه‌جامگان بهترین فرصت برای آنهاست تا هم به طلسم نبردن در دیدارهای خانگی این فصل پایان دهند و هم با دشت حداکثر امتیازات بازی از رده‌های پایینی جدول فاصله بگیرند.

سپاهان در چهار مسابقه قبلی خود در ورزشگاه نقش جهان به چهار تساوی پیاپی برابر میهمانان خود قناعت کرده و تنها برد این تیم در لیگ هفدهم در ورزشگاه فولادشهر برابر ذوب‌آهن رقم خورده است. از آنجا که سپاهان در شهرآورد اصفهان میهمان ذوب‌آهن محسوب می‌شد با سپری شدن هشت هفته طلایی‌پوشان همچنان در حسرت اولین پیروزی خانگی فصل به سر می‌برند.

از قضا، حریف رو در روی سپاهان هم حال و روز خوشی ندارد و مثل تیم اصفهانی تا به اینجا تنها یک مرتبه رنگ برد در لیگ هفدهم را دیده است تا فقط یک پله بالاتر از میزبانش در رده سیزدهم جدول جای خوش کرده باشد.

این شباهت در جایگاه فعلی البته در نوع خود اتفاق عجیبی است زیرا سیاه‌جامگان پس از راهیابی به لیگ برتر و در ۲ فصل قبلی حضورش در سطح اول فوتبال ایران هم همواره برای بقا تلاش می‌کرده و نتایج این فصلش در راستای روند گذشته است. درمقابل، برای سپاهان که عنوان پُرافتخارترین تیم لیگ برتر را یدک می‌کشد قرار داشتن در رده‌های نزدیک به قعر جدول وضعیتی تاریخی و کاملاً نامتعارف محسوب می‌شود.

سپاهان در آخرین میزبانی خود از سیاه‌جامگان با گل‌های احسان حاج‌صفی و جلال‌الدین علی‌محمدی در مقابل تک‌گل مهران عسگری در ورزشگاه فولادشهر حریف مشهدی را شکست داد. نتیجه‌ای که اگر روز جمعه در ورزشگاه نقش جهان تکرار شود به منزله خروج موقتی طلایی‌پوشان اصفهانی از بحران خواهد بود.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

سپاهان: لی اولیویرا، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، عارف غلامی، سعید آقایی، علی کریمی، مهرداد محمدی، شاهین ثاقبی، رافائل کری‌ولارو، ساسان انصاری و مروان حسین

سیاه‌جامگان: محمد ناصری، میرهانی هاشمی، یوره کولاک، حمیدرضا علی‌عسگری، وحید عسگری، محمدرضا خرسندنیا، کریم احمدی، کیوان امرایی، محمدمهدی عسگری، بهتاش میثاقیان و یونس شاکری

کد خبر 322818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.