از رویارویی قهرمانان تا پاگشای مرد آلمانی

در هفته تقابل قهرمانان ۲ دوره اخیر لیگ برتر، یک مربی سرشناس خارجی اولین تجربه خود در فوتبال ایران را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش ایمنا، پس از وقفه ۲ هفته‌ای که به خاطر ۲ دیدار دوستانه تیم ملی برابر تیم‌های توگو و روسیه ایجاد شد چرخ مسابقات لیگ برتر از فردا با ۲ بازی به گردش در خواهد آمد.

برای روز پنج‌شنبه تنها برگزاری ۲ مسابقه در دستور کار قرار دارد و سایر دیدارهای هفته نهم جمعه برگزار خواهند شد.

پرسپولیس با وجودی که بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد اما یکی از چهار تیمی است که فردا به میدان می‌رود. از این رو، ملی‌پوشان این تیم باید پس از دیدار دوستانه شب گذشته تیم ملی در کازان خود را به اهواز برسانند و در یک مسابقه رسمی لیگ برتری به میدان بروند. در این شرایط، بعید نیست که برانکو در اهواز به ملی‌پوشانش استراحت دهد به خصوص که پرسپولیس دیدار برگشت با الهلال از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هم در برنامه دارد و اصلاً به خاطر در پیش بودن آن مسابقه، این تیم دیدارش را یک روز زودتر از اکثر رقبای لیگ برتری برگزار می‌کند.

دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس از این جهت مهم است که مصاف قهرمانان ۲ دوره اخیر لیگ برتر به حساب می‌آید. اما اگر جایگاه فعلی تیم‌ها در جدول ملاک اهمیت بازی‌ها باشد باید دیدار پارس جنوبی و تراکتورسازی را یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته تلقی کرد زیرا نتیجه آن می‌تواند به تنهایی تعیین‌کننده صدرنشین لیگ باشد. شاگردان مهدی تارتار در صورت برد یا تساوی در تبریز صرفنظر از نتایج سایر مسابقات به صدرنشینی خود تداوم خواهند بخشید، اما اگر پارس جنوبی مغلوب تراکتورسازی شود پدیده این شانس را خواهد داشت تا به شرط برتری در دیدار خانگی برابر ذوب‌آهن به صدر جدول برسد.

یکی از اتفاقات جذاب هفته نهم رونمایی از سرمربی جدید و آلمانی استقلال در ورزشگاه آزادی است. وینفرید شفر در اولین حضور رسمی خود روی نیمکت تیم پُرطرفدار پایتخت یکی از تیم‌های نسبتاً آماده حال حاضر لیگ برتر یعنی فولاد را پیش روی خود می‌بیند.

دیدار سپاهان و سیاه‌جامگان در ورزشگاه نقش‌جهان نیز به این دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد که هواداران اصفهانی از طلایی‌پوشان انتظار دارند تا با کسب حداکثر امتیازات این مسابقه به حضورشان در رده‌های پایینی جدول پایان دهند.

برنامه کامل رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، بیستم مهر ۹۶

پیکان تهران - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۶

استقلال خوزستان - پرسپولیس تهران، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۷

جمعه، بیست‌ویکم مهر ۹۶

سپاهان اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۶

سایپا تهران - سپیدرود رشت، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت ۱۶

تراکتورسازی تبریز - پارس جنوبی جم، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۶

پدیده مشهد - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

استقلال تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۷

صنعت نفت آبادان - نفت تهران، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه

کد خبر 322817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.