فراخوان سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اعلام شد

کاشان - سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایمنا از شهرستان کاشان، سیدمهدی رضوی زاده اظهار کرد: این سازمان با هدف گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی و ایجاد فرصت حمایت از گروه های نمایشی در نظر دارد جشنواره سیزدهم را با بهره گیری از تجربیات ارزشمند گذشته و البته با رویکردی جدید در دی ماه سال جاری برگزار کند.
وی، پرداختن به سبک زندگی اسلامی-ایرانی را به همراه ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از موضوعات و اولویت های سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ذکر و خاطرنشان کرد: یادآوری آرمان و ارزش های والای دینی و اعتقادی در کنار الزامات و اقتضائات زندگی امروز می تواند محتوای مناسبی را برای آثار هنری به خصوص هنر نمایش به ارمغان آورد.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با یادآوری رسالت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در عرصه «اجتماعی و فرهنگ شهروندی»، آن را اولویت موضوعی دیگر جشنواره سیزدهم نام برد و افزود: بر این اساس هنرمندان حوزه نمایش می‌توانند با ارائه آثاری در زمینه‌های «آیین همسایه داری و آپارتمان نشینی»، «فرهنگ ترافیک»، «مشارکت اجتماعی»، «محیط زیست»، «مراقبت از اموال عمومی» و «برخورد با گردشگر» و... متولی فرهنگ حوزه مدیریت شهری را در انجام وظیفه خطیر خویش یاری کنند.
رضوی زاده، «۱۰ آبان ماه» سال جاری را آخرین زمان ارسال متون نمایشی ذکر و عنوان کرد: پس از ارسال آثار، نتایج بازخوانی متون تا ۲۰ آبان ماه اعلام می شود که منتخبان حداکثر تا ۲۰ آذرماه برای ارسال لوح فشرده آثار نمایشی خود فرصت دارند.
وی  با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر از ۱۴ تا ۲۱ دی‌ماه سال جاری بیان کرد: آثار نهایی راه یافته به جشنواره  سیزدهم، حداکثر تا اول دی ماه اعلام می شود.
متولی برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در خصوص بخش های مختلف این دوره از جشنواره عنوان کرد: در این جشنواره به منظور افزایش بعد آموزشی و غنای محتوایی، علاوه بر دو بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی، کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اساتید برجسته عرصه تئاتر در نظر گرفته شده است.
رضوی زاده، بخش صحنه ای را تنها حوزه رقابتی جشنواره سیزدهم ذکر و تصریح کرد: با توجه به رویکرد کیفیت‌محوری در این دوره از جشنواره، حداکثر تعداد آثار قابل پذیرش در بخش صحنه ای، ۲۰ نمایش است.
وی، همچنین در خصوص بخش غیررقابتی نمایش های خیابانی، حداکثر تعداد آثار قابل پذیرش در این حوزه را ۱۰ نمایش بیان و اضافه کرد: نمایش های این بخش با موضوع شهروندی و آسیب های اجتماعی، به عنوان مضمون اصلی، این گونه نمایشی در جشنواره سیزدهم اجرا می شود.
 به گفته وی، کمک هزینه تعلق گرفته به گروه های نمایشی در جشنواره سیزدهم بر اساس ارزیابی ستاد برگزاری جشنواره و بر مبنای گونه نمایشی و با معیارهایی نظیر سطح کیفی، تعداد بازیگران، بعد مسافت، نیازهای اجرا و...صورت می گیرد.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز برای جشنواره گفت: متقاضیان نخست باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی mehrfestival.ir  به ثبت نام و دریافت کد رهگیری مبادرت ورزیده و همچنین سه نسخه از متن نمایشنامه را به همراه فیلم نمایش از طریق پست به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
رضوی‌زاده در مورد مدارک مورد نیاز متقاضیان حضور در جشنواره نیز گفت: علاقه مندان باید علاوه بر مجوز کتبی نویسنده، چکیده سوابق هنری کارگردان، چکیده سوابق هنری گروه و خلاصه متن نمایش را در یک صفحه A۴  و به صورت تایپ شده، به دبیرخانه ارائه کنند.
وی همچنین بر لزوم ارسال سه نسخه متن نمایشی تایپ شده در بخش صحنه ای و سه حلقه لوح فشرده فیلم نمایش در بخش خیابانی (ترجیحا با فرمتVOB یا MP۴) به دبیرخانه جشنواره از طریق پست تأکید کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در خصوص راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره سیزدهم متذکر شد:  متقاضیان می توانند آثار خود را به «کاشان، میدان شورا، بلوار شهیدان خاندایی، فرهنگسرای مهر، دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان» با کد پستی ۱۳۱۱-۸۷۱۳۵ ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۱-۰۳۱۵۵۴۲۴۲۰۰ تماس حاصل یا به تارنمای رسمی جشنواره به نشانیmehrfestival.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 322751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.