تشکیلات شهرداری دچار تغییرات اساسی خواهد شد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت کشور سازمان جدیدی را به شهرداری ها ابلاغ کرده که در صورت تحقق این مهم، تشکیلات شهرداری دچار تغییرات اساسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در برنامه «اینجا اصفهان» اظهار کرد: قانون اولین وظیفه ای شورای اسلامی شهرها را انتخاب شهرداربه مدت ۴ سال تعیین کرده است.

وی افزود: درهمین راستا، پایان اردیبهشت ماه پس از برگزاری انتخابات، تا روز اول شهریورماه فرصت برای انتخاب شهردارداشتیم لذا ازاعضای شورا اسلامی شهر درخواست شد تا افرادی را که مناسب مسئولیت شهرداراصفهان می دانند،  معرفی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براین اساس ۵۹ نفر به عنوان شهردار اصفهان به شورای شهر پیشنهاد شد و اعضای شورا درجلسات فشرده ای سوابق اجرایی و میزان تحصیلات آنان را بررسی کردند.

معین با اشاره به اینکه پس از بررسی های لازم تعداد افراد پشنهادی به عنوان شهردار اصفهان به ۱۵ نفر رسید، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر از کاندیداها سوابق اجرایی مکتوب در خواست کردند و زمانی که این افراد سوابق خود را ارائه کردند، در مرحله بعد تعداد این افراد به ۸ نفر رسید.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به اینکه اعضای این شورا از ۸ نفر انتخاب شده برنامه مکتوب ۴ ساله برای اداره شهر درخواست کردند، تاکید کرد: شورای شهر به این افراد اجازه داده بود تا تیم کاری برای تدوین برنامه خود داشته باشند.

معین با بیان اینکه بعد از ارائه برنامه، داوطلبین باید به سؤالات اعضا شورا پاسخ می دادند، گفت: بعد از اخذ برنامه مکتوب، مرحله مصاحبه با حضور تمام اعضای شورا  و ۸ نفر نهایی دواطلبان شهردار برگزار شد و از آنان سوالاتی از قبیل اینکه باچالشی های موجود شهر چگونه روبه رو می شود و سؤالات دیگری پرسیده شد.

وی با بیان اینکه طی ۲ مرحله رأی گیری بعدی، «قدرت الله نوروزی» به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد، گفت: «قدرت الله نورزوی»   با کسب ۱۳ رأی به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای شهر در فرمانداری یکم شهریورماه برگزار شد، گفت: در آن جلسه با حضور فرماندار، هیأت رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شد همچنین ۲ روز بعد آن نیز اولین جلسه کاری برگزار و شهردار و سرپرست شهردار انتخاب شد.

وی گفت: براساس قانون مصوبه مجلس حکم شهرداران شهرهای بالایی ۲۰۰ هزار نفر، کلانشهرها و مراکزاستانها باید توسط وزیر کشور ابلاغ شود از همین رو سه شنبه هفته گذشته حکم شهردار اصفهان از سوی وزیر کشور ابلاغ شد.

معین با اشاره به معیارهای قانونی اعضای شورا برای انتخاب شهردار اصفهان گفت: تحصیلات شهردار بایستی کارشناسی ارشد و یا بالاتر ازآن باشد همچنین باید دارای سابقه مدیریتی باشد.

شهرداراصفهان از تمام معیارهای قانونی برخوردار است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای انتخاب شهردار در نظر داشتند فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود  در دوره مدیریتی خود موفق و کارنامه خوبی را کسب کرده باشد، گفت: همچنین پاک دستی، مردم داری و تعهد انجام کار از دیگر معیارهای اعضای شورا برای انتخاب شهردار بود.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه شهرداراصفهان از تمام معیارهای قانونی برخوردار است، گفت: خوشبختانه شهردار اصفهان بیش از ۳ سال سابقه فرمانداری اصفهان، مدیر کل اموراداری و رفاه کارکنان دانشگاه، رییس گروه حقوق دانشگاه اصفهان  را برعهده داشته اند.

معین گفت: در برنامه کاری اعضای شورا دقت بسیار فراوانی شده بود تا فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود، سازمان شهرداری رابشناسد و منشأ اثر باشد.

 رییس شورای اسلامی شهراصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در شروع کار شهردار ۲ مطلب باید پشت سر بگذارد، گفت: شهرداری در مرحه اول یابستی حجم انباشته بدهی ها و درآمدهای شهرداری را کاهش دهد.

وی  ادامه داد: در مرحله دوم وزارت کشور سازمان جدیدی را به شهرداری ها ابلاغ کرده که بر اساس این سازمان جدید تشکیلات شهرداری دچارتغییرات اساسی خواهد شد.

معین اضافه کرد: این تغییرات در تشکیلات ستاد مرکزی شهرداری، شهرداری مناطق و سازمان ها انجام می شود و برخی از این سازمان های وابسته  در یکدیگر ادغام و تعداد معاونین شهرداری تغییر پیدا می کند.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید وضعیت مالی به گونه ای مدیریت شود تا پروژه های اصلی شهر دچار توقف نشود از همین رو باید از روش های دیگر برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی و محیط زیست افزود: برای رفع این مشکل باید عملیات اجرایی خط ۲ و ۳ متر را آغاز و آن را تکمیل کنیم، همچنین خط یک مترو باید به صورت کامل بهره برداری شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بیش از یک ماه گذشته که مترو از میدان شهدا و چهارراه تختی تا میدان آزادی عبور کرده است، تعداد مسافران آن از ۲ نفر به ۲۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده و درحال حاضر هرروز ۲۴ هزار نفر با استفاده از قطار شهری در سطح شهر جابجا می شود.

معین با تاکید بر اینکه اگر خطوط مترو سریع تکمیل و تجهیز شود با استقبال شهروندان روبه رو می شویم، تاکید کرد: ازهمین رو مذاکراتی با چندین شرکت خارجی برگزار شد تا عملیات اجرایی خطوط دوم و سوم قطار شهری با حضور سرمایه گذاران مختلف هر چه زودتر آغاز شود.

وی با بیان اینکه قرارداد خط یک قطار شهری با یکی ازشرکت های تابعه بانک شهر منعقد شده است، گفت: تملک بخشی از ایستگاه های خط یک قطار شهری انجام شده و ۴ ایستگاه اول و حفاری تونل های آن دردست اجراست.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی تونل شرقی خط یک مترو ظرف ۲ الی ۳ هفته آینده تکمیل می شود و قطار شهری نیز به صورت شرقی و غربی حرکت می کند؛ همچنین سرفاصله آن  از نیم ساعت به یک ربع می رسد.

وی با تاکید براینکه مذاکرات خط سوم قطار شهری به مراحله تعیین کننده ای رسیده است، اضافه کرد: تعداد ۶ شرکت داخلی که می توانند شرکای خارجی داشته باشند و با استفاده از بخش خصوصی، بخشی از خطوط یا تجهیزات مترو را تامین کنند، به شهرداری مراجعه و مذاکرات لازم با آنان انجام شد.

بازنگری جدید در خطوط بی. آر. تی

معین با اشاره به ویژگی های اجرایی خط ۲ قطار شهری اصفهان، گفت: خط دوم مترو و ایستگاه های آن به صورت زیرزمینی اجرا می شود و دیگر ترافیک در خیابان ها برای اجرای این پروژه در شهر اتفاق نمی افتد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سالجاری تجهیز خطوط مترو ازمیدان آزادی تا ترمینال صفه تکمیل شود، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سالجاری عملیات اجرایی خط یک قطار شهری تکمیل شود.   

معین با تاکید بر اینکه مترو پروژه گرانی است و درگذشته برای هر کیلومترخط مترو حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: برای عملیات اجرایی خط یک قطار شهری ۳ هزار میلیارد تومان و برای خط ۲ این پروژه نیز ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود، همچنین برای عملیات اجرایی بخشی از خط ۳ مترو ۳ هزارمیلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با تلاش شهردار واعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، سرمایه گذاری ۸ هزارمیلیارد تومانی برای رفاه شهروندان و کاهش آلودگی انجام می شود که نیمی از این هزینه را دولت پرداخت می کند.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان بازنگری جدید در خطوط بی. آر. تی و اتوبوس ها را یکی از اهداف شهردار و شورای اسلامی شهرخواند و گفت: این بازنگری برای مکان هایی که این خطوط کمتر قرار دارند، برای کاهش آلودگی های ناشی از ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود.

معین با اشاره به اینکه احداث تونل ها، ایستگاه واستفاده از تجهیزات و نوع قطار، قطار شهری در کشور ما یک فناوری جدید است، اضافه کرد: بهترین تجربه احداث خط یک قطار شهری نوع حفاری، ساخت تونل و استفاده از سایر تکنولوژی ها است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آلودگی هوا، عنوان کرد: با پیگیری های استاندار و توجه ویژه وزیر نفت و هیأت دولت،   نوع سوخت تغییر و به سوخت یورو ۴ تبدیل شد.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان گفت: همچنین درسطح شهر برای جلوگیری از ترافیک و کاهش آلودگی هوا جایگاه های متعدد سوخت پیش بینی شده است.

معین تاکید کرد: خطوط بی. آر. تی برای کاهش آلودگی  هوا و جلوگیری از ترافیک راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سوخت اتوبوس های جدید ناوگان اتوبوس رانی شهر اصفهان از نوع یور ۴ و یور ۵ است و آلایندگی بسیارکمی دارند، اضافه کرد: اعتبار ویژه ای برای به روز رسانی اتوبوس های قدیمی در نظر گرفته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه  در نظر داریم یک آزمایشگاه جامع سنجی آلودگی هوا با همکاری  اداره کل حفاظت محیط زیست راه اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد زیادی تابلوهای نمایشگر وضعیت هوا،  برای آگاهی شهروندان از میزان آلودگی هوا در سطح شهرنصب می شود.

تعداد تخت های اقامتی شهر اصفهان به یک و نیم برابر افزایش می یابد

معین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه  شهر با کمبود آب مواجه است اما این معضل باعث جلوگیری از توسعه فضای سبز نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر درفضای سبز شهر اصفهان از گونه های که نیاز آبی کمتری دارند،   استفاده می شود؛ همچنین با اعلام همکاری شهرداری بوته کاری در مناطق شرق اصفهان برای جلوگیری از ورود ریزگردها به داخل شهر انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا حقابه و فضای سبز اصفهان از زاینده رود تأمین شود، اما به دلیل مشکلاتی که برای زاینده رود پیش آمده این موضوع کمتر محقق شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  در ادامه تصریح کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان و با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه های اصفهان به بررسی نحوه استفاده شهروندان ازانرژی خورشیدی ورود پیدا کرده ایم.

معین با اشاره به اینکه برای تحقق این مهم مذاکراتی با وزارت نیرو و برق منطقه ای اصفهان انجام داده ایم، تاکید کرد: یک ایستگاه خورشیدی در نزدیکی بازیافت در شهر سگزی پیش بینی شده است.   

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دردوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان بهبود فضای کسب وکار به طور جدی پیگیری می شود، تصریح کرد: با توجه به تغییرات نحوه ارائه تکنولوژی و مشاغل جدید، فضای جدیدی پیش بینی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به توسعه گردشگری، عنوان کرد: ما در صدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه اقامتی در شهر اصفهان هستیم.

معین اضافه کرد: ظرف  یکسال و نیم آینده تعداد تخت های اقامتی شهر اصفهان به یک و نیم برابر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه باید برای اوقات فراغت گردشگران خارجی بعد از غروب آفتاب فعالیت های ویژه ای را اجرا کنیم، تصریح کرد: از همین رو در صدد هستیم تا گردشگران نیز از ورزش باستانی زورخانه، مراسم های مذهبی و فرهنگی شهر بازدید کنند.

کد خبر 322732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.