روزانه ۱۴ نفر در باغ رضوان دفن می شوند

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آرامستان باغ رضوان در سه فاز تعریف شده که فاز سوم آن به تنهایی ظرفیت دفن ۱۶۰ هزار نفر را دارد، گفت: روزانه به طور میانگین ۱۴ نفر در این آرامستان به خاک سپرده می شود.

محمد پرورش در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه ۱۷ نفر برای تغسیل و تکفین به آرامستان باغ رضوان ارجاع داده می شود که از این تعداد به طور میانگین ۱۴ نفر در این آرامستان دفن می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۳ تا روز گذشته ۱۲۹ هزار و ۹۹۷ متوفی در آرمستان باغ رضوان به خاک سپرده شده اند.

 مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری اصفهان عنوان کرد: هزینه مجوز هر حفره در آرامستان باغ رضوان به طور میانگین بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که به این مبلغ هزینه خدمات و ارزش افزوده نیز اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در آرامستان باغ رضوان خرید و فروش قبر صورت نمی گیرد، اضافه کرد: هزینه پیش مجوز دفن برای هر حفره از هزینه پایه مجوز آن ۵۰ درصد بیشتر است.

پرورش با اعلام اینکه آرامستان باغ رضوان در سه فاز تعریف شده است که فاز سوم آن به تنهایی ظرفیت دفن ۱۶۰ هزار نفر را دارد، گفت: فاز اول آن از قطعه یک تا ۴۵، فاز دوم از قطعه ۵۰ تا ۶۶ و فاز سوم از قطعه ۷۰ تا ۱۰۰ است که با این شرایط تا ۳۰ سال آینده مشکلی برای دفن اموات نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کلانشهرهای کشور در برخی موارد برای دفن اموات خود با مشکل کمبود زمین روبه رو هستند ولی این دغدغه در اصفهان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در شهر اصفهان ۱۸ آرامستان به صورت هیأت امنایی و ۷ آرامستان تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه اداره می شوند و تنها آرامستان تحت نظارت شهرداری اصفهان «باغ رضوان» است.  

کد خبر 322654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.