گردشگری مهمترین اولویت در توسعه شهری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گردشگری مهمترین اولویت در توسعه شهری است که احداث کمپ ها و اردوگاه های گردشگری در ورودی های شهر اصفهان با تمامی امکانات رفاهی و تفریحی و درمانی راهگشاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: لازمه زندگی شهروندان در شهرها برخورداری از امکانت متنوع شهری است که عمدتاً فراهم آوردن این گونه امکانات مختص شهرها و مدیریت و نظارت بر روند توسعه آن بر عهده مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: یکی از ضروریات اجتماعی و حقوقی لزوم تساوی تمام افراد در برخورداری از امکانات برای تحقق عدالت اجتماعی است، موضوعی که هم در قانون اساسی و هم در سایر قوانین به آن پرداخته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئله عدالت به عنوان یکی از مفاهیم بنیادین و اصلی در بستر نظریه های حقوقی و سیاسی و مسئله عدالت اجتماعی مطرح بوده و اهمیت توجه به آن از دیرباز در جوامع مختلف مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک تفکر حاکم بر مدیریت شهری می تواند منجر به ارتقای حقوق شهروندان شده یا اینکه متقابلاً منجر به نادیده گرفتن حقوق آنها شود، ادامه داد: به هر حال چه در بحث امور ترافیکی و حمل و نقل و چه در بحث معماری و شهرسازی رعایت و به کارگیری شرایط مناسب برای بهره مندی نام شهروندان از امکانات به صورت تساوی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

زندآور مهمترین اولویت در توسعه شهری را گردشگری دانست و گفت: با توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله فضاهای اقامتی و هتل ها و پذیرش گردشگران داخلی و منطقه ای و بین المللی ضمن شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های هنری، صنعتی و اقتصادی و تمدنی اصفهان به گردشگران اقتصاد رونق یافته و به تعبیر دیگر راه اندازی کارخانه های بدون دود را به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: در همین راستا احداث کمپ ها و اردوگاه های گردشگری در ورودی های شهر اصفهان با تمامی امکانات رفاهی و تفریحی و درمانی راهگشاست.

این عضو شورا با بیان اینکه در عرصه عمران تکمیل و اتمام پروژه های ناتمام شهری باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: اینک زمان آن فرا رسیده است که توسعه کمی شهر کند و شاخص های کیفیت زندگی شهری ارتقا یابد و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهری در اولویت قرار بگیرد و توسعه خدمات با رویکرد عدالت محوری در نظام مدیریت شهری حاکم شود.

اصفهان نیازمند اتخاذ راهبردها و تدابیر اصلاحی است

وی اظهار کرد: روز گذشته برای اصفهان روز تاریخی بود چرا که شهردار منتخب برگزیدگان مردم رسماً کار خود را آغاز کرده و امیدواریم با نسیم نوروزی اصفهان توسعه و پیشرفت را تجربه کند و طعم نشاط و سرور را دوباره مزه کند.

زندآور ادامه داد: شهردار اصفهان با استفاده از ظرفیت های کارشناسان و خبرگان در شهرداری و نخبگان و صاحبان دانش طرحی نو در اندازند و اصفهان را به جایگاه شایسته ارتقاء بخشد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم پیشنهاد می کنم طرح پارلمان هم اندیش صاحب نظران علمی و اجرایی را در صورت موافقت شورای شهر در جلسه آتی تقدیم صحن شورا کنم، تصریح کرد: اصفهان با همه مشکلات نیازمند اتخاذ راهبردها و تدابیر اصلاحی است به طوری که پایداری آن حفظ شده و در مسیر توسعه جامع و متوازن و انسانی گام بردارد و منظور از پایداری وضعیتی است که در آن مطلوبیت و امکانات موجود در طول زمان کاهش نیابد.

عضو شورای اسلای شهر اصفهان اظهار امیداوری کرد: شهردار منتخب با گزینش افراد توانمند در وهله نخست سازمان شهرداری را پایدار کند و سپس با اتخاذ راهبردهای توسعه پایدار به تردیدها و نااطمینانی ها و سوء مدیریت ها و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی و امکاناتی خاتمه بخشد.

وی عنوان کرد: جهت تحقق این مهم باید بال عمران و شهرسازی با بال اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر همخوان شود و لازمه تحقق این شرط انسان محوری و شهروندگرایی در فرآیند توسعه پایدار شهر اصفهان است.

زندآور با اشاره به اینکه عدالت، برابری و توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری نیازمند بازنگری در سیاست ها و برنامه های شهری است، گفت: شهردار اصفهان دکتر نوروزی اینک زمان آن فرا رسیده است که بازنگری در نقشه تفصیلی شهر اصفهان و تعامل بیشتر با سازمان مسکن و شهرسازی و استفاده از راهبرد آمایش شهری و به مشارکت طلبیدن آحاد شهروندان و اجتناب از نگاه های خرد و محدود و به کار بستن برنامه های حقوقی شهروندی سرنوشت جدیدی را برای اصفهان رقم بزنیم.

مشکلات زیست محیطی نیازمند خرد جمعی است

وی یادآور شد: اصفهان به عنوان شاه راه اصلی کریدور علم و فناوری و همچنین دارا بودن رتبه گردشگری و سومین شهر پهناور و پرجمعیت و دومین شهر صنعتی ایران و همچنین قرار گرفتن در مسیر کریدور بین الملللی شمال، جنوب، غرب وو شرق با ۵۰درصد پخش مواد نفتی و پتروشیمی از پالایشگاه و نیروگاه های صنایع وابسته به اصفهان و دانشگاه های مختلف _اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی) با برند جهانی و جانشین پایتخت در مواقع بروز حوادث و بحران ها و داشتن سه پایگاه هسته ای در نطنز، شرق اصفهان و خوروبیابانک و همچنین شهری که بیشترین مالیات را می پردازد و شهری است که بیشترین خواهرخواندگی را با شهرهای دنیا دارد لذا با توجه به این موضوع نیازمند استفاده از پارادایم جدیدی است نه تنها این شهر را از چمبره مشکلات رهایی بخشد، بلکه توسعه ای متوازن، عادلانه و پایدار را برای اصفهان رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان در برخی از شاخص ها دچار بحران است، عنوان کرد: مشکلات زیست محیطی نیازمند مسئولیت جمعی است و توازن و هماهنگی در اهداف زیست محیطی، اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی پیش شرط برون رفت از معضلات است.

این عضو شورای اسلای شهر اصفهان افزود: توسعه، زمانی پایدار است که از نظر اقتصادی ماندگار و از نظر اجتماعی مقبول و از نظر فرهنگی همخوان با ارزش های بومی و از نظر اکولوژیکی درست و از نظر سیاسی مورد حمایت باشد.

وی تاکید کرد: همکاران شورای اسلامی شهر و شهردار منتخب اکنون زمان رسیدگی به حال مصرف انرژی در جامعه شهری اصفهان فرارسیده و بازنگری در نظام حمل و نقل شهری و اصلاح آن نیازمند تدوین برنامه جامع و عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان اصفهانی باید بدانند ما با مسیر دشواری در پیشبرد اهداف شهر مواجه هستیم و مشارکت، همدلی، همکوشی و هم افزایی آنها تضمین کننده موفقیت در برنامه های شهر پایدار است، لذا باید با برنامه پیش برویم تا به اهداف خود برسیم، لیکن بدون برنامه بودن موجب می شود که بسیاری از دست یافتنی ها دست نیافتنی شود./

کد خبر 322525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.