بهره برداری از اولین فاینانس قطار سریع السیر تهران -اصفهان

کاشان -دومین پروژه تامین مالی فاینانس این بانک در راه آهن را انعقاد قرارداد ۱/۵ (یک و نیم) میلیارد دلاری قطار سریع السیر تهران- مشهد با بانک چین خاطرنشان‌کرد و گفت:این قرارداد اولین خط اعتباری منعقد شده کشور است که به طول هزار کیلومتر طی چهار سال اجرا می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی اشرف افخمی، در گردهمایی سراسری مدیران ستاد و شعب بانک صنعت و معدن کشور در تالار مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت: بانک صنعت و معدن در تامین مالی راه آهن پیشتاز است و با گرفتن تضمین های کافی و پایین آوردن ریسک کار تا دوسال آینده اولین فاینانس قطار سریع السیر تهران -اصفهان(با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و طی مسافت تهران تا اصفهان در دو ساعت) را بهره برداری خواهدکرد.
وی، دومین پروژه تامین مالی فاینانس این بانک در راه آهن را انعقاد قرارداد ۱/۵ (یک و نیم) میلیارد دلاری قطار سریع السیر تهران- مشهد با بانک چین خاطرنشان‌کرد و گفت:این قرارداد اولین خط اعتباری منعقد شده کشور است که به طول هزار کیلومتر طی چهار سال اجرا می‌شود.
افخمی، افزو: این بانک در بحث نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور و خرید هواپیما نیز از طریق شرکت ایرباس ۱۰ هواپیما با ۳۳۰ میلیون یورو را تامین کرده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: طی ۱۷ ماه پس از گذشت برجام اولین خط اعتباری را با کشور هند به مبلغ ۴۰ میلیون دلار ،قرارداد ۱/۵(یک و نیم) میلیارد دلاری قطار سریع السیر تهران- مشهد با کشور چین،۱/۴(یک و چهار دهم) میلیارد دلاری با روسیه برای احداث نیروگاه حرارتی ، قرارداد  ۱/۵ (یک و نیم) میلیارد دلاری با اتریش و با دانمارک قراردادخط اعتباری ۵۰۰ میلیون یورویی را بستیم.
به گفته وی، بانکهای ایران در شبکه خارجی با بیش از ۵۰۰ بانک خارجی تعامل دارد و بانک صنعت و معدن نیز با ۸۲ بانک خارجی در حال ارتباط و گردش مالی است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت:این بانک در صنعت پتروشیمی بزرگترین کرکتر در خاورمیانه که حتی عربستان ندارد تامین مالی کرده و در حال اجرا دارد.
علی اشرف افخمی اذعان داشت: پروژه های صنعت پتروشیمی در عسلویه، گلستان، مسجدسلیمان و چند شهر دیگر تا دوسال آینده در حال اجرااست.
وی، با اشاره به اینکه ما هر شغلی، ساماندهی و هر سرمایه‌گذاری که در صنایع،زیرساختها و تولید ایجاد کنیم باعث ایجاد امنیت می‌شود چون افراد زیادی مشغول به کار می شوند گفت: اعتماد آفرینی بین مردم و صنعتگران می‌تواند رمز موفقیت در تجارت و رونق اقتصاد کشور شود همانطور که در مالزی با این اعتمادآفرینی به چرخه بالای تجارت و رونق اقتصادی رسیدند.
به‌گفته‌وی، بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای در ادبیات اقتصادی بانکی دنیا است که در ارتباط با پروژه‌های بزرگ تولیدی صنایع کارمی‌کند و به طور معمول شعبه ندارد و کارهای شعبه ای‌ را بانک تجاری در ارتباط زیاد با مردم انجام می‌دهد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن،تصریح‌کرد: گرچه نقدهای زیادی به بانک ها وارد شد اما باید به بانک‌ها با چشمی نگاه کرد که با دادن تسهیلات و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال امنیت ایجاد می کنند.
افخمی، مهم‌ترین مشکل ما را در کوتاه‌نگری سیاست‌گذاران، قانونگذاران و صنعتگران دانست و گفت:بزرگترین مشکل اقتصادی که حتی در کشورهای خارجی نیز بر اساس تحقیقات آنها ثابت شده است مقررات فراوان است که تهدید برای رشد محسوب می شود.
وی، اظهارداشت: بزرگترین چالشی که همه ممالک بویژه کشور ما نیز با آن روبرو است مباحث امنیتی و وضعیت متلاطمی است که ثبات در آن نیست.
به‌گفته‌وی، بخشی از آشفتگی ایجادشده در نظام بانکی را نیز ناشی از فعالیت بانکهای غیرمجاز با رقابت ناسالم که آرام آرام به طرف ساماندهی پیش می‌رود دانست و گفت:الان در بسیاری از کشورهای مترقی حتی اروپایی برای سپرده‌گذاری پول در بانک باید بهره منفی پرداخت‌کرد.
تامین مالی تولید ۶ هزار مگاوات برق در طرح های نیروگاهی و تولید ۸ میلیوت تُن فولاد در قالب ۱۲ طرح
این مدیر ارشد اجرایی در ادامه تامین مالی بانک صنعت و معدن برای تولیدحدود ۶ هزار مگاوات برق در بخش زیرساخت‌ها و بحث نیروگاه در کهنوج، بهبهان، سیرجان، آذرخش گلستان و چندمورد را یادآورشد و گفت: ۳ هزار مگاوات آن تمام‌شده و به برق شهری وصل شده‌است.
افخمی، تامین مالی برای تولید ۸ میلیوت تُن فولاد در قالب ۱۲ طرح را طی چهار سال اخیر یادآورشد و گفت:این طرح‌ها تا ۲ سال آینده به طور کامل بهره‌برداری می‌شود.
وی، تامین مالی بانک صنعت و معدن در راه آهن را نیز به عنوان بحث زیرساخت‌ها تاکیدکرد و گفت:ما در این حوزه که به‌تازگی طی ۳ سال اخیر واردشدیم حرف اول را در تامین منابع اعتباری بخش های راه آهن و نیروگاهی می زنیم.

کد خبر 322486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.