«کارزار حذف سلاح‌های هسته‌ای» برنده جایزه صلح نوبل شد

کمپین بین‌المللی مبارزه با سلاح‌های هسته‌ای (آیکن) برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۷ اعلام شد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. این کارزار بین‌المللی متشکل از بیش از ۴۶۰ عضو از ۱۰۰ کشور جهان است و در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است.دو نهاد ایرانی به نام «موزه صلح ایران» و «خانه فرهنگ جاودان» هم از اعضای این سازمان هستند.

بئاتریس فین، مدیر اجرایی کارزار حذف سلاح‌های هسته‌ای

در خاورمیانه چند نهاد دیگر از رژیم صهیونیستی، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین نیز با این کارزار همکاری دارند.بریت ریس اندرسون، رئیس کمیته نوبل صلح، «تلاش‌های نوآورانه این سازمان را برای رسیدن به یک پیمان منع سلاح هسته‌ای» ستود و گفت: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که خطر سلاح‌های هسته‌ای بیش از گذشته است.خانم اندرسون به مساله بحران کره شمالی هم اشاره کرد.

برنده جایزه صلح نوبل هر سال در هفته اول اکتبر در اسلو، پایتخت نروژ، اعلام می‌شود. سال گذشته، جایزه نوبل صلح به خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا رسید که به دلیل تلاش برای پایان دادن به پنج دهه جنگ با شورشیان فارک نامزد شده بود. امسال نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به دلیل نقش آفرینی در نهایی شدن توافق هسته ای(برجام)در لیست کاندیداهای جایزه صلح نوبل بود.

کد خبر 322269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.