استقبال خوب سپرده‌گذاران از صندوق پس‌انداز مسکن یکم/۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون استقبال خوبی برای سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم شده است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۲۶۰ هزار نفر در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس آخوندی با اعلام این خبر، اظهار داشت: دریافت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برای یک نفر و ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوجین جوان از طریق حساب پس انداز صندوق مسکن یکم در بافت‌های فرسوده شهری تهران با نرخ سود تسهیلات ۸ درصدی شرایط مناسبی را برای متقاضیان خرید مسکن فراهم کرده است.

وی با اشاره به سیاست تسهیل دریافت وام خرید مسکن یادآور شد: هرچند میزان سپرده متقاضیان در این صندوق هر ۶ ماه دو برابر می‌شود، اما وزارت راه‌وشهرسازی به دنبال کاهش این مدت بوده و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر در بانک‌مرکزی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره واگذاری واحدهای مسکن مهر نیز به متقاضیان گفت: پروژه مسکن مهر در مراحل پایانی قرار دارد و به تدریج با آماده شدن این واحدها به خصوص در شهر جدید پردیس، واحدهای آماده به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی همچنین درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، باید این مساله در هیات دولت بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

آخوندی درباره مسکن‌اجتماعی، گفت: طبق مصوبه هیات دولت و در برنامه ششم توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول اجرای طرح مسکن‌اجتماعی و حمایتی با سایر نهادهای مرتبط است و اکنون بنیاد مسکن در حال پیگیری تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه است.

کد خبر 322100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.