حرکت دانشگاه در مسیر پیشرفت و تعالی؛ با استفاده از مدیریت تحول و خرد جمعی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: پیشرفت‌های علمی امروز ایران اسلامی در سایه امنیت کشور بدست آمده و این امنیت و اقتدار را مدیون فداکاری و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی هستیم، اکنون حرکت دانشگاه در مسیر پیشرفت و تعالی با استفاده از مدیریت تحول و خرد جمعی محقق است

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر آحمد آذین در یکصد و پنجاه و هفتمین شورای استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: پیشرفت همه جانبه ایران در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، دفاعی و... در سایه امنیت حاصل از جان‌فشانی شهدا و ایثارگران و حاصل همدلی و همفکری همه مسئولان نظام و توجه به ارزش‌ها و استفاده از خرد جمعی بوده است که تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی خودگواه بر این موضوع است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ملموس‌ترین ثمره انقلاب اسلامی است و خدمت به این شجره طیبه برای ما افتخار و نعمتی بزرگ است و به راستی موسسان دانشگاه آزاد اسلامی خود مصداق سرایش حدیث آفرینش هستند چرا که با توکل بر خداوند متعال و تلاش و کوشش مضاعف خود، از هیچ، همه چیز ساختند و امروز ما شاهد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان هستیم.
 آذین با اشاره به نقش دانشجویان در دانشگاه خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی دانشگاه، دانشجو است و امروز باید بهترین امکانات و خدمت را عرضه کنیم تا دانشجویان در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها ما را برای تحصیل انتخاب کنند و تمام تلاش ما باید بر تربیت فرهیختگانی باشد که هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی الگو باشند.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تربیت و رشد مدیران جهادی ثمره‌ بی‌بدیل انقلاب است و مدیران جهادی شعار را به شعور و حرف را به عمل تبدیل می‌کنند و هرگز روش‌های تشریفاتی مدیریت را بر نمی‌تابند و در سازمان تحت مدیریت خود بر اساس مدل فرهنگ سازمانی خانواده عمل می‌کنند و به یکپارچگی، اتحاد و همدلی همه اعضای آن سازمان می‌اندیشند و با استفاده از مدیریت تحول و خرد جمعی و عنایت به ارزش‌ها سازمان را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌دهند.
آذین گفت: کارمندان به عنوان مفصل و محور، پایه و اساس فعالیت‌های اجرایی دانشگاه هستند، بنابراین وظیفه ما این است که با ایجاد انگیزه و رغبت در کارکنان از ایده‌ها و توانایی‌های آنان به نحو احسن استفاده ‌کنیم. اعضای هیات علمی دانشگاه نیز به عنوان یکی از ارکان مهم دانشگاه، قابل احترام‌اند؛ تکریم آن‌ها با تشکیل شوراهای مشورتی مرکب از آنان و با دریافت و احصای نقدهای سالم و سازنده استادان می‌توان بر رونق دانشگاه افزود.
وی افزود: هدف ما توسعه و تعالی دانشگاه است،توسعه در زمینه علمی و آموزشی مشهود خواهد بود و تعالی یعنی توجه به ارزشها و اعتقادات و زیر ساخت قرار دادن فرهنگ در تمامی امور؛ بنابراین دانشگاه اسلامی یعنی دانشگاهی که هم به توسعه و هم به تعالی بیاندیشد و فرهیختگانی عالم و در عین حال، متعهد و معتقد تربیت کند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: عصر امروز، عصر دانایی و تبدیل دانایی به توانایی است؛ فناوری، قدرت، مدیریت، پیشرفت و... همه مصادیق توانایی هستند، اما باید دانش و دانایی را با اراده راسخ، عزم جزم و با خردورزی و فهم شرایط تبدیل به توانایی کرد. اقتصاد دانش‌بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز جناب آقای دکتر ولایتی ریاست محترم هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، یعنی شناخت و سرمایه‌گزاری بر روی رشته‌ها و پژوهشی‌هایی که به تولید درآمد و بهینه شدن اقتصاد بیانجامد.
 آذین افزود: در استان اصفهان ما یک خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستیم با ۲۸ واحد و مرکز آموزشی؛ برخوردار از بالغ بر ۸۰ هزار دانشجو، بیش از ۲ هزار کارمند و نزدیک به ۱۸۰۰ نفر عضو هیات علمی.
در ادامه حجت‌السلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: قیام امام حسین(ع)، قیامی انسان‌ساز و آغازگر نهضتی اعتقادی بود و ایثارگری و جانفشانی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ریشه در این تفکر عاشورایی دارد.
وی افزود: امام حسین (ع) با بزرگ‌ترین منکر زمان خود یعنی یزید بن معاویه مبارزه کرد و مهم‌ترین و اساسی‌ترین هدف آن امام بزرگوار، بر پایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه جامعه به استادان و کارکنان دانشگاه نگاهی متفاوت و مجزای از سایر مشاغل است، پس وظیفه داریم در این ماه عزیز با استفاده از آموزه‌های نهضت حسینی بصیرت و آگاهی را در کارکنان، استادان و دانشجویان افزایش دهیم.
وی با اشاره به خط مشی‌های دفتر نهاد رهبری تصریح کرد: همه واحدهای دانشگاهی استان باید با همت، صمیمیت، اتحاد و برادری در مسیر پیشرفت و سربلندی گام بردارند و در این راه با تربیت فرهیختگان و فارغ‌التحصیلانی متعهد و ارزش‌گرا، دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی را به همگان نشان دهند.

کد خبر 322087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.