کسب و کارهای نوین اصناف سال ۹۷ به اوج می‌رسند

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۶ و ۹۷ اوج کسب و کارهای نوین در اصناف را شاهد خواهیم بود، گفت: اگر اصناف نتوانند خود را با این تغییرات همسو کنند از قطار توسعه باز می‌مانند و در جریان رقابت حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد مجیری در جلسه مرکز تحقیق و توسعه اتاق اصناف اصفهان، اظهار داشت: خوشحالیم که مطالباتی که در دوره های گذشته در جلسات مطرح شده بود امروز در اتاق اصناف به مرحله اجرا نزدیک می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضرورت حرکت از سمت اصناف سنتی به سمت اصناف مدرن به شدت احساس می شود، بازار امروز به شدت نیازمند درک نیازهای مشتری و ارائه خدمات متناسب با نیاز آنان است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۶ و ۹۷ اوج کسب و کارهای نوین در اصناف را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ماه‌ها قبل در جلسات متعدد از موج ورود کسب و کارهای جدید به بازار اصناف خبر داده بودیم.

وی اظهار داشت: سرعت اتحادیه‌ها برای همسو شدن با این جریان کُند است و اگر نتوانند خود را با این تغییرات همسو کنند از قطار توسعه باز می‌مانند و در جریان رقابت حذف خواهند شد.

مجیری با بیان اینکه در جلسات متعددی لزوم تشکیل واحد تحقیق و توسعه در اصناف را متذکر شده بودیم، خاطرنشان کرد: تشکیل واحد تحقیق و توسعه و انتخاب بهترین افراد برای این کمیته را به فال نیک می گیریم.

حفاظت از کسب و کارهای صنفی با تصمیم گیری صحیح

رئیس اداره امور اصناف استان اصفهان نیز در این جلسه، اظهار داشت: صنف مانند یک موجود زنده است و تولد، رشد و زوال را طی می کند.

اسماعیل نادری ادامه داد: اگر اصناف تصمیم های مناسب را درزمان خوب نگیرند به  شدت آسیب می بینند.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیق و توسعه یک ساختار مناسب برای اخذ تصمیم های مناسب در شرایط موجود است، خاطرنشان کرد: اتحادیه های صنفی باید خودشان را با شرایط روز وفق دهند، اتحادیه ها باید از صدور پروانه کسب های کاغذی عبور کرده و متناسب با نیازهای روز جامعه خدماتشان را تغییر دهند.

رئیس اداره اموراصناف استان اصفهان خواستار خارج شدن اصناف از پوسته سنتی خود شد و گفت: همه اتحادیه ها باید واحد تحقیق و توسعه خود را راه اندازی کنند و در این واحدها از جوانان با استعداد و کارشناسان معتبر استفاده کنند.

وی همچنین داشتن برنامه مدون و تقویم اجرایی برای ایجاد تغییرات در اصناف را الزامی دانست و افزود: باید در ابتدا اصنافی که بازارشان بیشتر در معرض خطر قرار دارد را شناسایی کرد و آنها را در اولویت رسیدگی و به روزرسانی قرار داد.

کد خبر 322083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.