۹۰ درصد جرم زندانیان اصفهان ناشی از  بیکاری است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جرم زندانیان اصفهان ناشی از بیکاری است، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند ارتباط بین فعالان اقتصادی و خیریه و اداره کل زندان های استان با هدف تشویق به کارگیری زندانیان در واحدهای تولیدی برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی رناسی در دیدار با هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم علیه السلام ویژه امور زندانیان اصفهان اظهار داشت: آموزش مهارت و اشتغال زایی برای زندانیان می تواند محور فعالیت مشترک اتاق بازرگانی و خیریه باشد.   

وی از فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست نگاه واقع بینانه به زندانیان داشته باشند و افزود: همه زندانی ها سارق و قاتل نیستند بلکه بخشی عمده  آنان  به دلیل مسایل مالی و دیه زندانی شدند و با حمایت مالی و فرهنگی می توان آنان را به دامن جامعه باز گرداند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار نصب پابند الکترونیکی برای زندانیانی که دارای واحد تولیدی یا خدماتی اند شد و گفت: نباید یک بنگاه اقتصادی به دلیل مجرم بودن مدیر آن و زندانی شدنش تعطیلی شود بلکه با پابند الکترونیکی می توان آنرا محدود ساخت.

مدیر عامل خیریه امام موسی کاظم (ع) ویژه امور زندانیان در این دیدار، گفت: خیریه فعالیت خود را در سه بخش اشتغال، فرهنگی و بهداشتی ویژه زندانیان و خانواده آنان تعریف کرده است.

محمدحسین صدیقی پور وی افزود: کمیته اشتغال خیریه  با همکاری فعالان اقتصادی توانسته ۱۵۰۰ زندانی را در زندان اصفهان و ۵۰۰ عضو خانواده زندانیان را مشغول به کار سازد و زمینه اصلاح تربیتی آنان را فراهم کند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار نفر زندانی از سوی خیریه پس از حمایت های مالی و فعالیت های فرهنگی بر روی آنان آزاد شدند که برگشت آنان به زندان نزدیک صفر است.

صدیقی پور، خواستار تفاهم نامه همکاری بین خیریه امام موسی کاظم و اتاق بازرگانی اصفهان با هدف شناسایی فرصت های همکاری طرفین شد و گفت: واحدهای تولیدی استان با ایجاد یک واحد در زندان یا در مکان دیگر می توانند زمینه اشتغال زایی زندانیان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: زندانیانی از زندان اصفهان توسط این خیریه آزاد می شوند که حرفه ای را یاد گرفته باشند و به اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند و در کلاس های فرهنگی زندان شرکت فعال داشته باشند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان اصفهان در این دیدار گفت: زندان یک فرصت و تهدید برای جامعه است. فرصت از اینکه زندانی می تواند در زندان به یادگیری مهارت های شغلی و فرهنگ پذیری بپردازد و از طرفی با سایر مجرمین باندهای تبهکاری در دوران آزادی پس از زندان تشکیل دهند.

علیرضا مهتری افزود: فعالیت های مستمر فرهنگی در زندان اصفهان همواره می تواند اثرگذار باشد تا زندانیان با نگاه جدید به زندگی پس از طی شد دوران  محکومیت بپردازند.

وی، از فعالان اقتصادی خواستکه در اشتغال زایی زندانیان و خانواده آنان برای سالم سازی فضای جامعه  مشارکت فعال تر داشته باشند و تصریح کرد: بازتوانی شخصیت زندانیان در کنار فعالیت های اقتصادی مولد می تواند جامعه را از آسیب های احتمالی آنان مصون نگه دارد.

مهتری اضافه کرد: طی ۶ ماه گذشته از محل اشتغال زندانیان یک میلیارد تومان حقوق و دستمزد بین آنان و خانواده هایشان تقسیم شده است.

کد خبر 322062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.