اشتغال و تولید نیازمند همکاری بانک های عامل است

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: اشتغال و تولید نیازمند همکاری بانک ها در کاهش سود بانکی و تسهیل در ارائه وام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام حسین رشیدیان در همایش توسعه الگوهای اسلامی در شهرستان تیران و کرون با اشاره به سود بالای بانکی و دریافت دیرکرد پرداخت اقساط اظهار داشت: دریافت تسهیلات بانکی به سختی و سود بالای سپرده گذاری یکی از معضلات بارز جامعه امروز که مغایر با مفاهیم و ارزش های اسلامی است.

وی افزود: اشتغال و تولید نیازمند همکاری بانک ها در کاهش سود بانکی و تسهیل در ارائه وام است تا اینکه در این مشارکت و همکاری سرمایه گذاران فرصت های اشتغال و تولید در کشور ایجاد کنند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به شرایط خوب بانک ها برای سپرده گذاری بیان داشت: سرمایه گذاران به دلیل خطرپذیری در سرمایه گذاری و از طرفی با مشاهده شرایط خوب سپرده گذاری رغبت خوبی برای سرمایه گذاری در جهت تولید و اشتغال نداشته و پول خود را در بانک ها برای دریافت سود سپرده گذاری می کنند.

وی ادامه داد: این رفتار در حوزه پولی و بانکی کشور و رفتار اینگونه موسسات مالی و اعتباری مغایر با شعار سال یعنی اشتغال و تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است که نیاز به تغییر رویه خواهد داشت.

حجت الاسلام رشیدیان اضافه کرد: وام و تسهیلات بانکی زندگی مردم را مشغول کرده و بخش عمده درآمد مردم صرف پرداخت اقساط وام ها می شود و دیرکردها آسیبی جدی برای جامعه است.

کد خبر 322014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.