ارتقای سطح کمی و کیفی هنرستان هنرهای زیبا در دستور کار قرار گرفت

به درخواست استاد فرشچیان و پیگیری استاندار اصفهان، ارتقای سطح کمی و کیفی هنرستان هنرهای زیبا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در راستای درخواست محمود فرشچیان هنرمند برجسته کشور و جهان در خصوص ارتقای سطح کمی و کیفی هنرستان هنرهای زیبا، در بازدید ۲ ساعته از هنرستان، موزه و گنجینه آثار ارزشمند هنرمندان و در جلسه ای با حضور مدیران ذیربط اظهار داشت: آثار ارزشمندی در این هنرستان وجود دارد و در بسیاری از منازل نیز هنرهای ارزشمند زیادی وجود دارد که مردم از دیدن این آثار ارزشمند محروم هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون تلاش های جهادگونه برای حفظ این آثار انجام شده است که قابل قدردانی است، افزود: با این وجود جایگاه فعلی در شأن این آثار نیست و با توجه به اینکه این آثار ریشه در این مکان دارد نباید جابجایی صورت گیرد.
رسول زرگرپور تاکید کرد: برای حفظ آثار ارزشمند این هنرستان لازم است که تامین اعتبار صورت گیرد و با بازسازی این مجموعه این آثار به صورت نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.
زرگرپور با اشاره به سفارش محمود فرشچیان درباره محتوای آموزشی این هنرستان افزود: این موضوع باید در شورای آموزش و پرورش و از طریق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده و تلاش شود که تا سال آینده تمامی مشکلات هنرستان برطرف شود.
استانداراصفهان اضافه کرد: باید بحث محتوای آموزشی این هنرستان با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد از طریق وزارتخانه و آموزش و پرورش و هماهنگی با استاد فرشچیان تا یکماه آینده پیگیری گردد.
وی به مباحث عمرانی، بازسازی و تعیین حریم این مجموعه اشاره کرد و افزود: معاونت عمرانی باید اینگونه مسائل را پیگیری نماید و ظرف یکماه آینده باید اداره کل میراث فرهنگی و دفتر فنی استانداری حریم این مجموعه را مشخص نمایند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه با محوریت دفتر فنی استانداری و همکاری اداره کل نوسازی مدارس و دیگر مهندسین باید طی یکماه آینده طرح موزه ی داخلی این هنرستان را پیشنهاد دهند، افزود: طرح بازسازی این هنرستان نیز باید توسط این مجموعه ارائه شود./

کد خبر 322002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.