ضرورت تعدیل و اصلاح قوانین کاربری زمین‌های کشاورزی در مجلس

استاندار اصفهان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نسبت به تعدیل و اصلاح قوانین مربوط به کاربری زمین کشاورزی از طریق مجلس اقدام کنند، گفت: اگر مغایرتی در برخی قوانین وجود دارد باید با رویکرد حل مشکل کشاورزان احصا و به نمایندگان مجلس برای پیگیری ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کاربری زمین کشاورزی استان، به پرونده های مربوط به تغییر کاربری زمین های زراعی به باغات اشاره کرد و  اظهار داشت: در این رابطه سه دسته تقاضا وجود دارد که باید با هرکدام براساس ضوابط و قوانین موجود رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه برخی از زمین های زراعی در داخل حریم شهری وجود دارند، افزود: با توجه به اینکه در این مناطق به دلیل کاربری شهری تبدیل کاربری زراعی به باغی کمتر مورد توجه قرار می گیرد شرایطی فراهم شود تا براساس ضوابط و چارچوب های موجود نسبت به تغییر کاربری زراعی به کاربری شهری تصمیم گیری شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه زمین های داخل حریم شهرها و محدوده روستاها پتانسیل و ظرفیت تبدیل به باغ ویلا را دارند، افزود: در خصوص برخی از مستحدثات احکام دادگاه صادر شده که لازم الاجراست و باید نمایندگان مجلس و شوراها نسبت به این موضوع توجیه شوند.

وی با اشاره به دستورالعمل ها، آیین نامه ها و قوانین موجود در این زمینه افزود: اولویت اصلی با حفظ مزارع است ولی اگر در مناطقی امکان حفظ مزارع وجود ندارد باید تحت ضوابطی برای جلوگیری از ایجاد گردوغبار و حفظ سبزینگی، در خصوص تبدیل مزارع به باغات تسهیل شود.

زرگرپور افزود: باید دستورالعمل هایی که امکان حل مشکل در هیئت دولت را دارند هرچه سریعتر احصا گردند تا با همکاری دیگر استان ها پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تعدیل و اصلاح قوانین مربوط به کاربری زمین کشاورزی از طریق مجلس اقدام کنند، اظهارداشت:  اگر مغایرتی در برخی از قوانین وجود دارد باید با رویکرد حل مشکل کشاورزان احصا و به نمایندگان مجلس برای پیگیری ارائه گردد.

استاندار اصفهان افزود: باید تسهیلات لازم در خصوص متقاضیانی که شرایط و ضوابط لازم را دارند با هدف کاهش مصرف آب و حق آبه ها و نیز حفظ سبزینگی با تبدیل مزارع به باغات فراهم شود و مشکل بخشی از کشاورزان برطرف شود.

کد خبر 321804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.