هیات های مذهبی، تشکل های مردمی هستند

رییس تبلیغات اسلامی اردستان گفت: هیات های مذهبی، تشکل های مردمی هستند که با هدایت اداره تبلیغات اسلامی برای ماموریت های مشخص فعالیت می کنند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سیدجواد حیدری طبا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رییس تبلیغات اسلامی اردستان از فعالیت 130 هیات مذهبی در این شهرستان خبر داد که در ماه های محرم، صفر و سایر مناسبت های مذهبی برپا می شوند.

وی گفت: هیات های مذهبی، تشکل های مردمی هستند که با هدایت اداره تبلیغات اسلامی برای ماموریت های مشخص فعالیت می کنند.
حیدری طبا افزود: از میان مجموعه های موجود تنها 95 هیات مجوز دارند.
وی به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیات های مذهبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: انتخابات در روز پنجم آبان سال جاری برگزار و نام نویسی نامزدهای واجد شرایط از 15 مهر به مدت یک هفته انجام می شود.
رییس تبلیغات اسلامی اردستان،تابعیت ایرانی افراد 25 تا 65 سال با سه سال پیشینه تاسیس هیات، برخورداری از مدرک تحصیلی دیپلم و صلاحیت های مصُرح در قانون انتخابات را از شرط های احراز نامزدی عنوان کرد.
حیدری طبا، هدف از تشکیل هیات ها را بسترسازی برای نقش آفرینی در کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد انسجام و تحکیم جامعه، استفاده از ظرفیت ها برای عمل به مسائل دینی، مذهبی، فرهنگی و ملی، پرورش نیروهای مستعد و افزایش مشارکت عمومی در تصمیم گیری های اجتماعی عنوان کرد.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در شمال استان اصفهان واقع است.

کد خبر 321650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.