تولید واقعی فولاد کشور کمتر از ۲۰ میلیون تن است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ظرفیت‌سازی تولید ۲۰میلیون تن فولاد در کشور انجام شده اما تولید واقعی فولاد داخلی کمتر از ۲۰ میلیون تن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا فولادگر پیرامون ظرفیت تولیدو صادرات فولاد کشور و رسیدن به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، اظهار داشت: این هدف به‌منظور تامین نیاز بازار داخلی و خارجی در نظر گرفته شده، با توجه به ظرفیت‌های موجود، پروژههای عمران و ساخت‌وسازها در کشور باید بین ۵ تا ۸ سال آینده به میزان تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی انجام شده تولید فولاد کشور حدودا ۲۰ میلیون تن است، اما تولید واقعی فولاد کشور کمتراز ۲۰ میلیون تن است، گفت: نباید به نیاز فعلی بازار داخلی توجه کرد زیرا ما در شرایط رکود به‌سر می‌بریم و پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی نیمه تعطیل بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه با فعال شدن مجدد این سه بخش مصرف فولاد کشور نیز افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: با یک برنامه هشت ساله می‌توانیم با افزایش تولید، صادرات فولاد را داشته باشم هرچند که در شرایط فعلی نیز صادرات صورت ‌می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار تامین نیاز داخلی کشور به فولاد به صادرات و بازارهای هدف نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 321482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.