بردهای ذوب‌آهن یکی یکی می‌سوزد/ سپاهان بیدار نمی‌شود

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران برای اصفهانی‌ها خوب تمام نشد و سپاهان در کنار ذوب‌آهن نتوانستند در مقابل تیم‌های سوم و پنجم شهر تهران نتیجه مناسبی کسب کنند.

به گزارش ایمنا، سپاهان باید خیلی خوش‌شانس باشد که گسترس فولاد در بازی امروز خودش در برابر تراکتورسازی امتیازی نگیرد تا مبادا شاگردان کرانچار با یک پله سقوط به جمع ۲ تیم انتهایی جدول لیگ بییوندند ولی با این حال شرایط نماینده فوتبال اصفهان در این هفته ها اصلاً خوب نبوده و در حالت بدبینانه باید سپاهان را تیمی بدانیم که برای فرار از سقوط می‌جنگد. باختن به نفت طلاییه تهران در شرایطی وضعیت سپاهان را به این حال و روز انداخت که این تیم از لحاظ مهره کمبودی را حس نمی‌کند و مشخص نیست که چرا زلاتکو کرانچار هنوز نتوانسته بین بازیکنان تیمش یک هماهنگی کامل ایجاد کند. از طرف دیگر درست در روزهایی که طلایی‌پوشان به حضور علی کریمی در میانه میدان احتیاج دارند این بازیکن دچار مصدومیت شده تا نتواند به تیم کمک کند.

البته هواداران سپاهان برخلاف سال‌های گذشته صبورتر هستند و خیلی از آنها معتقدند که باید به تیم و بازیکنان زمان بیشتری داد ولی با این حال هشت هفته از مسابقات لیگ پشت سر گذاشته شده و تنها نمایش تحسین برانگیز شاگردان کرانچار در شهرآورد فوتبال اصفهان بود که موفق شدند تیم همشهری را با شکست روبرو کنند وگرنه در بقیه موارد این سپاهان هیچ نشانی از مدعی ادوار گذشته لیگ نداشته است. البته هنوز هفت مسابقه تا پایان نیم‌فصل زمان باقی مانده و اینطور که از شواهد کار مشخص است مدیریت هم حمایت کامل خودش را از کادر فنی اعلام کرده است ولی باختن به نفت تهران که خودش تیمی نصف و نیمه در لیگ برتر دارد از آن دست اتفاقاتی بود که باعث شد سپاهان در مرز بحران قرار بگیرد.

ذوب‌آهن متخصص سوزاندن امتیاز

گل محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع سایپا پنجمین تساوی ذوب‌آهن در لیگ امسال را رقم زد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی از این لحاظ بین بقیه تیم‌ها رکورددار باشند. هشت مسابقه و پنج تساوی یعنی سوزاندن ۱۰ امتیاز ممکن و تاسف برانگیز اینجاست که ذوب‌آهن در سه مسابقه خودش در برابر سیاه‌جامگان، نفت آبادان و سایپا از حریف پیش بوده و در دقایق پایانی سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرده است. البته خود امیر قلعه‌نویی معمولاً انتقادی قبول نمی‌کند و می‌گوید که بازیکنانش همیشه میل به پیروزی دارند ولی به نظر می‌رسد که ترس از باخت ذوب‌آهن را به همان تساوی هم راضی کرده است.

مورد مهم دیگری که در بازی این هفته ذوب‌آهن به چشم آمد اعتماد بیش از حد ذوب‌آهنی‌ها به استنلی کی‌روش مهاجم جدید و برزیلی خودشان بود که باعث شد او هدف اصلی توپ‌های ارسالی از جناحین شود ولی کی‌روش دوم فوتبال ایران با آن فیزیک تنومند خودش چه در زدن ضربات سر و  چه در زدن ضربات پا آنچنان حرفه‌ای و باکیفیت نشان نداد و فقط به قول امیر قلعه‌نویی خوب بر روی مدافعان سایپا فشار وارد کرد. به هر حال ذوب‌آهن با این تساوی ۱۱ امتیازی شد و همچنان در نیمه ابتدایی جدول لیگ صاحب یک پله تک رقمی است ولی امیر قلعه‌نویی باید در فکر این باشد که روح تساوی را از ذوب‌آهن خارج کند و به بازیکنانش یاد بدهد ۲ پیروزی و سه باخت در مجموع پنج مسابقه ارزش بیشتری از پنج تساوی و گرفتن پنج امتیاز دارد.

کد خبر 321340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.