۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
آیین نخل گردانی+تصاویر

نایین در دهه اول محرم میزبان عزادارانی بود که با حضور گسترده خود در این مراسم، جلوه دیگری از محبت به اهل‌بیت را نشان داده‌اند.

به گزارش ایمنا، روز یازدهم محرم، شهرستان نایین به یاد شهدای بی کفن شهدای دشت کربلا و دل تسلای حضرت زینب (س) با اجتماع و آیین نخل گردانی هیئت های این دیار ، بار دیگر اجتماع عظیم و حماسی را که نشان از وحدت ، همدلی و یکپارچی مردم این شهر فراهم آوردند .

این مراسم هر ساله بعدازظهر روز 11 محرم از مسجد جامع نایین شروع و جمعیت عزادار در قالب دسته‌های مختلف پس از عبور از حسینیه های باب المسجد ، کلوان ،سرای نو ، کوی سنگ ، نو آباد ، پنجاهه ، چهل دختران ، با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت به سمت آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) حرکت می‌کنند و در این مکان مقدس مراسم را به پایان می‌رسانند.امامزاده سلطان سید علی (ع) یکی از اماکن مهم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شهرنایین است.

یکپارچگی و هماهنگی، یکی از ویژگی‌های دسته‌های عزاداری در نایین در طول برگزاری این مراسم است.

گفتنی است در این مراسم نخل کوچکی به یاد کوچکترین سرباز دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) به دور سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) توسط کودکان و نوجوان به گردش می آید و عزاداران در سوگ و ماتم عظیم پسر فاطمه (س) بر سر و اشک ماتم می ریزند.

کد خبر 321231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.