لزوم تدوین پیوست سلامت شهروندی برای معلولان/افزایش سطح کیفیت شهروندان را دنبال می کنیم

شهردار منتخب اصفهان گفت: ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از اهداف مدیریت شهری در آینده است که در این راستا وضع قوانین تبعیض آمیز برای جبران ضعف معلولان در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار با اعضای هئیت علمی دانشگاه هامبورگ اظهارکرد: بسیار خرسندم که بازدید شما از اصفهان راضی کننده بوده چرا که این شهر تاریخی دارای میراث فرهنگی فراوان است که به نصف جهان معروف شده است.

وی افزود: اصفهان با فرایبورگ آلمان خواهرخوانده است و در همین راستا مبادلات فرهنگی و علمی بسیاری با این شهر دارد که امیدواریم زمینه چنین همکاری هایی بین هامبورگ و اصفهان نیز فراهم شود.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان هستیم، عنوان کرد: توجه به حقوق معلولان از جمله حقوقی است که هر انسانی باید به آن توجه داشته باشد لذا درصدد هستیم با وضع قوانین تبعیض آمیز، ضعف آنها در جامعه را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در اصفهان با جمعی از معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی روبرو هستیم که معتقدیم نباید به دلیل این ضعف ها از حقوق شهروندی خود محروم باشند.

نوروزی با اعلام اینکه اصفهان در راستای تحقق حقوق معلولان به کنوانسیون ۲۰۰۶پیوسته است، تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه هامبورگ و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بتوانند در تعامل با یکدیگر در جهت رسیدگی به مطالبات معلولان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه بنده این جلسه را شروع مسیر پرخیر و برکتی می دانم، گفت: با تغییر مدیریت شهری، تحولات بزرگی در عرصه ارتقا حقوق شهروندی به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در آینده نزدیک باید تیم پژوهشی بین اصفهان و هامبورگ برای رفع مشکلات معلولان ایجاد شده تا پیوست سلامت شهروندی تدوین شود.

کد خبر 321159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.