فرودگاه ها را تحویل ندهید، تحریم می شوید

حیدر عبادی نخست وزیر عراق، هشدار داده که اگر اقلیم کردستان تا ساعت ۳ بعد از ظهر (به وقت محلی) روز جمعه ۷ مهر کنترل فرودگاه هایش را واگذار نکند، با تحریم پروازی بین‌المللی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. این هشدار، در واکنش به برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان اعلام شده که روز گذشته، با وجود مخالفت شدید بغداد برگزار شد. نتایج رسمی همه پرسی هنوز اعلام نشده؛ اما به گزارش خبرگزاری کردی روداو، مسعود بارزانی رئیس تشکیلات اقلیم کردستان عراق در نطقی تلویزیونی مدعی پیروزی رای«آری»شده و از بغداد و کشورهای همسایه خواسته است به اراده میلیون ها نفر که به استقلال کردستان رای مثبت دادند احترام بگذارند.

او همچنین در مورد هشدار دولت عراق در مورد فرودگاه ها گفت: «نیازی به خشم و تهدید کردن نیست». او افزود هیچ تهدیدی نمی تواند موثرتر از حملات شیمیایی باشد که کردها در دوران حکومت صدام حسین تحمل کرده انداولتیماتوم دولت عراق، شامل پروازهای داخلی نمی شود و در صورت اجرا، پروازهای بین المللی به مقصد یا از مبدا کردستان عراق باید ابتدا از فرودگاه بغداد یا سایر فرودگاه های عراق بگذرندبه گفته آقای عبادی، پروازهای«اضطراری» و بشردوستانه، در صورتی که به تصویب دولت عراق برسند، از این ممنوعیت پروازی معاف خواهند بود.

بغداد هفته پیش از کشورهای جهان خواسته بود که انجام پروازهای بین المللی به مقصد یا از مبدا فرودگاه های اربیل و سلیمانیه را در کردستان عراق متوقف کنند.بغداد همچنین از کشورهای همسایه خواسته تا در صورتی که دولت اقلیم کنترل ایستگاه های مرزی خود را به دولت مرکزی تحویل ندهد، مرزهای خود با کردستان عراق را ببندند.

کد خبر 321138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.