از رزمایش های ترکیه، عراق و ایران تا هشدار اردوغان به بارزانی

۳۰ نیروی ویژه ارتش عراق برای شرکت در رزمایش وارد ترکیه شده اند و اردوغان تهدید کرده است که از ورود کامیون های حامل مواد غذایی به شمال عراق و صادرات نفت کردستان جلوگیری می کند.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای کوتاه به نقل از عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق آغاز رزمایش‌های نظامی گسترده مشترک با کشور ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور را اعلام اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد. شبکه خبری تلویزیون ان تی وی اعلام کرد رزمایش مشترک ارتش ترکیه و عراق در مناطق مجاور گذرگاه مرزی هابور – سیلوپی در مرز با شمال عراق تا ساعاتی دیگر آغاز می شودبرپایه این گزارش ۳۰ نیروی ویژه ارتش عراق برای شرکت در مرحله سوم از رزمایش ارتش ترکیه در مرز با شمال عراق شب گذشته وارد ترکیه شده و پس از انتقال به مرز هابور این رزمایش مشترک تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد . رزمایش ارتش ترکیه که در مرز های شمالی عراق با شمار زیادی تانک و زره پوش ادامه دارد وارد نهمین روز خود شده است .

 از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: با توقف ورود کامیون های حامل مواد غذایی به شمال عراق، کردهای عراق گرسنه خواهند ماند و زمانی که آنکارا​ جلوی صادرات نفت کردستان عراق را بگیرد، کار تمام می شود.  اردوغان گفت: انتظار نمی رفت مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق مرتکب اشتباه برگزاری همه پرسی شود. تصمیم به برگزاری این همه پرسی خیانت است. رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: "فقط اسرائیل از همه پرسی منطقه کردستان عراق حمایت کرد." وی گفت:  کردهای عراق نمی دانند چگونه تشکیل کشور دهند و ترکیه اجازه جدایی کردستان عراق را نخواهد داد.

در جمهوری اسلامی ایران نیز رزمایش بزرگ «حیدر کرار» در منطقه عمومی مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین  از یکشنبه دوم مهرماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در ضمن قرارگاه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران نیز  از اعزام تجهیزات موشکی جدید به غرب کشور و آمادگی برای پاسخگویی قاطع به هرگونه تجاوز خبر داد

کد خبر 321050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.