پیشرفت ۶۶ درصدی احداث پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای با اشاره به اینکه مرکز همایش دارای ۱۶ زیر مجموعه است از پیشرفت ۶۶ درصدی احداث کل پروژه خبرداد.

به گزارش ایمنا، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از ماندگارترین پروژه هایی است که با تکنولوژی خاص خود ساخته شده است. این پروژه در شرقیترین نقطه اصفهان و در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان قرار گرفته و کلنگ آن در سال ۱۳۹۰ به زمین زده شده است.

طراحی و اجرای این پروژه، از اول تا به امروز بدست پرتوان مهندسان ایرانی انجام شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در همین رابطه اظهار کرد: برآورد قیمت شرکت های اماراتی برای ساخت سقف و پوسته این پروژه متری یک میلیون تومان بوده که با تکیه بر توانمندی های داخلی متری ۴۵۰هزار تومان این مهم اجرا شد.

مهدی احمدی مهر ادامه داد: ساختمان مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله ، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع مساحت این پروژه ۱۰۰ هزارمتر است، پیشرفت آن را ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۶ پروژه در زیرمجموعه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در حال اجراست.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای عنوان کرد: نمای ساختمانی این مکان، به صورت مدور در ۶ طبقه و نمای سالن اصلی این مجموعه از پانل های GFRC و برای اولین بار در کشور اجرا شده است در همین راستا این پروژه موفق به دریافت ۳ لوح تقدیر برای سازه اصلی، سقف و رعایت موارد ایمنی شده که نشان از کیفیت بالای ساخت آن است.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت های دولتی تکمیل این پروژه به تاخیر افتاد این درحالی است که قول و قرارهایی از سوی دولت برای تامین اعتبارات داده شد ولی تاکنون اعتباری برای این طرح تخصیص داده نشده است.

احمدی مهر اضافه کرد: عملیات اجرایی مرکز همایش های بین المللی اصفهان از سال ۹۰ آغاز شد و شهرداری اصفهان در سال گذشته حدود ۱۰ درصد از بودجه خود را برای تسریع این ابر پروژه اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز نیز به عنوان میدان چهارم این شهر در نظر گرفته می شود و نگینی پرافتخار برای شهر و کشور است چراکه تمام امکانات این پروژه مطابق با استانداردهای روز دنیا ادر حال احداث است.

کد خبر 321044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.