برقراری روابط اقتصادی وظیفه سفرای خارجی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یکی از وظایف سفرای خارجی را برقراری روابط اقتصادی بین بازرگانان و تجار دو طرف عنوان کرد و گفت: رایزنان بازرگانی سفارت تایلند می توانند با شناسایی بازرگانان و تولیدات دو کشور، زمینه آشنایی و همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با سفیر تایلند در ایران و هیات همراه، تصریح کرد: اصفهان مرکز گردشگری سلامت ایران به شمار می آید و گردشگران سلامت تایلندی می توانند از مراکز درمانی پیشرفته این شهر با کمترین هزینه برای درمان بیماری های خود استفاده کنند.

وی با اشاره به رشد چند برابری ورودگردشگران خارجی به اصفهان در ۶ ماهه گذشته، گفت: اصفهان با داشتن آثار تاریخی، جاذبه های فرهنگی و مراکز صنعتی می تواند روابط نزدیکی با همه ملل از جمله مردم تایلند داشته باشد.

سهل‌آبادی حضور دانشجویان تایلندی در اصفهان را فرصت مناسب برای آشنایی آنان با فرهنگ و جاذبه های تاریخی این شهر برشمرد و افزود: مراکز آموزش عالی اصفهان پذیرای دانشجویانی از برخی از کشورهای دنیا از جمله تایلند هستند و امیدواریم جذب دانشجویان به دانشگاه ها روند رو به رشدی داشته باشد.

وی محصولات کشاورزی استان اصفهان را یکی دیگر از مزیت های برجسته استان اعلام کرد و بیان داشت: اصفهان و تایلند در بخش محصولات کشاورزی از جمله سیب می توانند مبادلات گسترده ای با هم برقرار کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان یکی از وظایف سفرای خارجی را برقراری روابط اقتصادی بین بازرگانان و تجار دو طرف عنوان کرد و گفت: رایزنان بازرگانی سفارت تایلند می توانند با شناسایی بازرگانان و تولیدات دو کشور، زمینه آشنایی و همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنند.

 سفیر تایلند در ایران نیز در این دیدار از آمادگی سفارت تایلند برای برقراری روابط تجاری بین اصفهان و تایلند خبر داد و گفت: آشنایی بازرگانان با ظرفیت های موجود می تواند سطح همکاری های اقتصادی دو طرف را افزایش دهد.  

 وی به تحصیل چند دانشجوی تایلندی در دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان به عنوان یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران شناخته می شود و تایلند خواستار توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی با این شهر است.

وی حضور پیروان ادیان الهی در اصفهان را نمونه موفق همزیستی مسالمت آمیز ادیان برشمرد و گفت: فعالیت کلیساها، کنیسه هاوآتشکده های زرتشتی در کنار مساجد نمونه ای کم نظیر در سطح جهان است.

کد خبر 321019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.