مقایسه درآمد نفتی در دولت احمدی نژاد و روحانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه: درآمدهای نفتی به عنوان پایه اصلی درآمدها، در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم تا ٣٧ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از  ایسنا. محمدباقر نوبخت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه از منظر برنامه و بودجه پرداخت. وی به وضعیت مهمترین منبع افتصاد ایران یعنی نفت پرداخت و توضیح داد که به دلیل کاهش قیمت هر بشکه از ١٠٤ دلار در سال ١٣٩٢ به حدود ٤٣ دلار در سال گذشته، حدود ٥٨ درصد کاهش داشته است.

نوبخت گفت: مجموع درآمد نفتی در دولت یازدهم و از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٥ حدود ١٥٧ میلیارد دلار بوده است در حالی که در دولت دهم و از فاصله ١٣٨٨ تا ١٣٩١ حدود ٢٥ هزار میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش ٣٧ درصدی در آمد نفتی دو دولت یازدهم است.

وی همچنین به تغییرات هزینه ای دولت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری از حدود ١٢٠ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩١ به ٢٠٧ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩٥ رسیده است. در مقابل بودجه‌های عمرانی از ٢٢ هزار میلیارد تومان به ٤٢ هزار میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. بر این اساس رشد اعتبارات هزینه‌ای تا ٧٣ درصد و عمرانی تا ٩٠ درصد بوده است.

کد خبر 321000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.