ضرورت توقف تعیین اجاره‌بهای سلیقه‌ای مسکن/مبالغ کمیسیونی نجومی تعادل بازار مسکن را برهم زد

نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید بر اینکه تعیین اجاره بهای سلیقه ای مسکن باید متوقف شود، گفت: برای دفاع از حقوق مستاجران باید با ابزارهای قانونی نرخ اجاره بهای مسکن در کشور با یک نرم منطقی به طریق سراسری تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اصغرسلیمی درباره وضعیت نرخ مسکن در کشور، اظهار داشت: نباید اجازه داد نرخ مسکن و اجاره بهای خانه ها در شرایطی افزایش یابد که مستاجرها تحت فشار های اقتصادی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هزینه اجاره بها مسکن با در آمد شهروندان همخوانی ندارد، تصریح کرد: اتحادیه املاک با نظارت ویژه نرخ مسکن و اجاره بهای خانه ها را به تعادل برساند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: دولت و اتحادیه املاک باید تلاش کنند نرخی برای خرید مسکن و اجاره بهای خانه ها تعیین کنند تا شهروندان بتواند بر طبق درآمدهای اقتصادی شان بدون تحمیل فشارهای اقتصادی مسکن مورد نظرش را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین اجاره بهای سلیقه ای مسکن باید متوقف شود، تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی گرانی اجاره بها مسکن تعیین نرخ سلیقه‌ای توسط مالکان است؛ در صورتی که نرخ اجاره بها باید طبق مولفه‌ها و تبصره‌های قانونی اصولی در هر منطقه تدوین و سپس مالکان با توجه به نرخ های قانونی واحد مسکونی شان را اجاره بدهند.

سلیمی با انتقاد بر اینکه نرخ اجاره بهای مسکن در پایتخت و سایر کلانشهرها اسیر نگاه های سلیقه ای مالکان شده است، بیان داشت: برای دفاع از حقوق مستاجران باید با ابزارهای قانونی نرخ اجاره بهای مسکن در کشور با یک نرم منطقی به طریق سراسری تعیین شود.

وی افزود: آرامش و امنیت در بازار مسکن در گرو تخصصی شدن کسب و کارهای املاکی است و نباید اجازه داد برخی از سود جویان با اخذ مبالغ کمیسیونی نجومی تعادل بازار مسکن را برهم بزنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه درآمد بسیاری از کارگران کفاف اجاره یک واحد ۵۰ متری را رو هم نمی دهد، یادآور شد: نباید اجازه داد که برخی از افراد در دفاتر املاک با اخذ مبالغ سنگین واسطه ای، توازن بازار اقتصادی مسکن را برهم بزنند.

کد خبر 320484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.