زیارت عاشورا رویکردی تاریخی به کل تمدن شیعه و اسلام است

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: بازخوانی زیارت عاشورا بسیار مهم و ضروری است، چرا که با خواندن این زیارت می توانیم نگاه تاریخی به کل تمدن شیعه و اسلام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، صبح امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم در اصفهان با اشاره به ارتباط بین شیعه و سید و سالار شهیدان بیان کرد: زیارت جامعه، زیارت عاشورا و امین الله مهم ترین راه های ارتباطی بین امام و شیعه به شمار می آید، باید مفهوم جامع و کامل زیارت ها را درک کنیم و از فهم این موضوع در هیچ شرایطی غافل نباشیم.

وی بازخوانی زیارت عاشورا را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: چرا که با خواندن این زیارت می توانیم نگاه تاریخی به کل تمدن شیعه و اسلام داشته باشیم.

حجت السلام نیلی پور ادامه داد: در این زیارت می توانیم اسلام اموی را بشناسیم و با رتبه امامت و ولایت نزد خدا آشنا شویم، عقبه عاشورا و اسلام ناب در این زیارت مورد خطاب قرار می گیرد و تنها این زیارت، زیارت جامعی از شهدای جان باخته در رکاب امام حسین (ع) به شمار می آید.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با تاکید بر لزوم اهتمام به خواندن زیارت عاشورا به عنوان برائت از مناقین و دشمنان، عنوان کرد: باید خطر نفاق با تمام گستردگی و مشکلات برای مردم تحلیل شود و اسلام نمایی و نفاق را مهم ترین عامل ایجاد نفاق و واقعه عاشورا بدانیم.

حجت الاسلام نیلی پور گفت: دشمنان امام حسین(ع) دشمنان نفاقی بودند و ما باید از طریق قرب الهی، قرب رسول اکرم(ص)، قرب حضرت زهرا(س) و قرب اهل بیت(ع) بر سر سفره امام حسین(ع) مهمان دائمی باشیم.

وی تصریح کرد: زیارت عاشورا توصیف دقیقی از خانواده و بازگو کننده نقش مثبت و منفی از آن است که در این میان اسلام اموی و علوی، اسلامی است که اصالت خانوادگی ندارد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان بیان کرد: زیارت عاشورا سبک مرگ و زندگی، اصول زنگی دینی، سربازسازی برای امام زمان(عج)، دردمند شدن برای عاشورا، مهدویت و طلب روزی را به زیبایی به تصویر می کشد.

گفتنی است؛ مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم ازسوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان باحضور جمع کثیری از طلاب و مبلغین اصفهان آماده جهت اعزام به نقاط مختلف کشور در اصفهان برگزار شد.

رونمایی از اپلیکیشن ارتباط با مخاطب، ارائه محصولات فرهنگی و آموزشی و برپایی کارگاه آموزشی نحوه انتقال مفاهیم و آموزه های دینی و عاشورایی به کودکان از جمله بخش های این مراسم بود./

کد خبر 319728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.