فضای مجازی در حج امسال باعث آرامش خانواده ها شد

نماینده ولی فقیه در امور حج: یکی از برکات فضای مجازی در حج ارتباط خانواده ها با عزیزان خود به صورت صوتی و تصویری بود که همین امر باعث آرامش دو طرف شده بود.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در بدو ورود به کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نظر مقام معظم رهبری و سیاست های دولت خدمتگذار امیدوارم با کاهش تنش بهترین روابط با همسایگان را داشته باشیم.

برقراری حج عمره در دست بررسی است

قاضی عسکر در ادامه در پاسخ به این سؤال که تصمیم برای اعزام زائران به حج عمره چه زمانی عملی خواهد شد، گفت: در این مورد با وزیر حج عربستان گفت و گو و تبادل نظر شده و احتمالا تا یک ماه آینده کارهای کارشناسی این مهم آغاز خواهد شد.وی با بیان اینکه هم اکنون کارهای کارشناسی برای حج 97 آغاز شده است، گفت: از حضور و بازگشت تمامی حجاج کشورمان در امنیت و سلامت کامل بسیار خوشحال هستموی اظهار داشت: همچین در چندین نشست با وزیر حج عربستان پیگیر حقوق خانواده شهدای منا و مسجدالحرام بوده و هستیم و امیدوارم به زودی نتیجه این مهم اعلام گردد.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: به رغم برخی کاستی ها، مسؤولان عربستان همکاری بسیار خوبی را با حجاج و مسوؤلان ایرانی به انجام رساندندوی با تاکید به اینکه مسوؤلان عربستان در احقاق حقوق خانواده شهدای منا و مسجدالحرام قول های مساعدی را ارایه کرده اند، افزود: با وزیر حج عربستان عنوان کردم باید به دنبال یک توافق پایدار باشیم. وی همچنین درخصوص استفاده زائران از فضای مجازی گفت: یکی از برکات فضای مجازی ارتباط خانواده ها با عزیزان خود به صورت صوتی و تصویری بود که همین امر باعث آرامش دو طرف شده بودامسال 86 هزار و 300 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که تا چند روز آینده و به تدریج تمامی حجاج ایرانی به کشور بازخواهند گشت.

کد خبر 319530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.