فضاسازی غیرکارشناسی در تصمیمات من تأثیری ندارد/  شایسته سالاری را ملاک قرار خواهم داد

شهردار منتخب اصفهان با تاکید بر اینکه فضاسازی غیرکارشناسی در تصمیمات من تأثیری نخواهد داشت، گفت: شایسته سالاری یک سری مؤلفه هایی چون تجربه، دانش، تخصص، ترقی دارد که بنده این موارد را ملاک و معیار قرار خواهم داد.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در دیدار با جمعی از کارکنان و کارشناسان شهرداری اصفهان، با تشکر از دست‌اندرکاران برپایی این جلسه آشنایی و هم‌اندیشی، اظهار کرد: لازم است از تمام شهرداران، معاونان و مدیران شهرداری که طی سال های گذشته نسبت به شکوفایی و بالندگی شهر اصفهان تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی کنم.

وی به فضای بسیار خوب این جلسه و حضور جمعی از کارکنان و کارشناسان شهرداری و بیان نظرات مطلوب آنها اشاره کرد و افزود: بنده معتقد به شایسته سالاری هستم و به طور قطع از افراد باتجربه استفاده خواهم کرد، در این مدت مطالعات و جلسات خوبی با تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان فعلی و گذشته شهرداری داشتم و چارت قدیم و جدید را بررسی کردم.

شهردار منتخب اصفهان با تأکید بر اینکه در سایه این جلسات و نظرات کارشناسان، اشراف کاملی نسبت به معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت های شهرداری پیدا کرده‌ام و امیدوارم با انسجام کامل، فعالیتی کارا و اثربخش و همچنین دوشادوش با یکدیگر بتوانیم موجب افتخار شهرمان شویم.

وی با تاکید بر اینکه فضاسازی غیرکارشناسی در تصمیمات من تأثیری نخواهد داشت، گفت: وقتی شورایی یکدست بعد از سال ها انتخاب و شکل می‌گیرد و شخصی را طی فرایندی طولانی و کارشناسی به عنوان منتخب مردم انتخاب می‌کند، قطعا باید به توقعات مردم توجه کرد؛ بنابراین تغییراتی خواهیم داشت.

نوروزی با بیان اینکه به طور طبیعی در تمام دنیا تغییرات سیستمی، معاونان و مدیرانی با خود همراه خواهد داشت، تاکید کرد: البته به این معنا نیست که کل شهرداری زیر و رو شود و کارگران، کارکنان، کارشناسان و مهندسان موقعیت شغلی شان به خطر بیفتد و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه درحوزه‌های سیاسی معمولا تغییرات گسترده ایجاد می شود، اما در حوزه های شهرداری که کاری اجرایی و کارشناسی است، این وضعیت متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای بنده آن چه اهمیت دارد شایسته سالاری است و الزاما شایسته سالاری در دایره اصلاح طلبی خلاصه نمی‌شود، ممکن است کسی در دایره اصلاح طلبی باشد اما برای کار به خصوصی شایستگی لازم را نداشته باشد؛ از سوی دیگر کسی در دایره دیگری باشد اما به دلیل داشتن مؤلفه‌های شایسته‌سالاری، توانایی انجام کاری را داشته باشد؛ بنابراین اینها قطعا ملاک و معیار خواهد بود.

به گفته شهردار منتخب اصفهان، شایسته سالاری یک سری مؤلفه‌هایی چون تجربه، دانش، تخصص، تعهد دارد که بنده این موارد را ملاک و معیار قرار خواهم داد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این جلسات، گفت: ارتباط با مردم، صرفا ارتباط در کوچه و خیابان و رسانه‌ها نیست، بلکه بخشی از ارتباطات شهردار باید با مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمان متبوعش باشد.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه اگر من توانمندترین فرد هم باشم، اما به نظرات کارشناسان خود بی توجه باشم هرگز موفقیتی در کار نخواهم داشت، تصریح کرد: موفقیت زمانی حاصل می شود که یک تعامل منطقی بین مجموعه مدیران، بین مدیران با کارشناسان و کارکنان ایجاد شود و مدیران طی جلسات دوره ای از نظرات بدنه کارشناسی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک مدیر خوب، کسی است که گوش شنوا و همچنین قدرت تمیز در شنیدن سخنان را داشته باشد، افزود: من به عنوان یک فرد دانشگاهی با بسیاری از مسائل آشنایی دارم، علاوه بر آن شاید از جمله معدود مدیرانی هستم که مدیریت اجرایی را در تمام بخش‌ها تجربه کرده‌ام.

نوروزی با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ در وزارت کشور فعالیتم را آغاز و در حوزه‌های مختلف مشغول به کار بودم، ادامه داد: علاوه بر این در وزارت کشور، کارشناس سیاسی استانهای مختلف بودم و در حوزه کاری خود، مکان‌های بسیاری را در داخل و خارج کشور رصد کرده و با افراد مختلفی ارتباط داشته ام؛ پس متوجه جایگاه کارشناسان هستم که چه رنج و زحمتی باید کشید تا شخصی در کارش آشنا و متبحر شود، بنابراین با این درک ارتباطم را با شما تنظیم می‌کنم و امیدوارم با برنامه‌ای دقیق برای شهر و شهروندان‌مان مفید واقع شویم.

وی به جلسات متعدد خود با کارشناسان مختلف اشاره کرد و گفت: در این جلسات کارشناسان با دیدگاه‌های من آشنا و گام به گام با من هماهنگ شدند، همچنین بعد از برگزاری ۳۰ تا۴۰ جلسه کارشناسی با گروه‌های مختلف در راستای شناخت سازمان شهرداری، برنامه خود را تدوین کردم که اکنون در دسترس است، هر چند معتقدم این برنامه عاری از نقاط ضعف نیست و نیازمند تکمیل است و برخی از بخش‌های آن شاید در عمل و اجرا با مشکلاتی مواجه شود که باید با کمک شما کارشناسان این ایرادات را اصلاح کرد.

شهردار منتخب اصفهان تصریح کرد: برنامه موجود حاصل حمایت، کمک و تلاش مجموعه‌ای از کارشناسان در زمینه های مختلف تنظیم و تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید پاسبان و نگهدار امید ایجاد شده در مردم باشیم و خواسته‌های آنها را محقق کنیم، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد ایجاد شهری ایمن، پاک، آباد، سرزنده، مردمی شاداب و فضایی سرشار از محبت و امید باشیم.

وی بیان کرد: با رصد اطلاعاتی که در روزهای گذشته از درون مجموعه شهرداری به دست آوردم، می‌توانیم با تعامل دوسویه، نگرانی‌ها و فشارهای موجود را رفع کنیم و در یک فضای منطقی و درستی کار را پیش ببریم.

نوروزی با بیان اینکه در این مدت با اسامی کارشناسان، مدیران میانی، مناصب و رده های شغلی آشنا شده و شناخت خوبی از مجموعه به دست آورده‌ام، تأکید کرد: در این مدت کم، رزومه بسیاری از افراد را مطالعه کرده و برنامه و چشم انداز شهرداری و سازمان‌های آن را مطالعه و روابط نامناسب و مشکلات مردم در مواجه با شهرداری را بررسی کرده ام همچنین مسائل مبتلا به مردم در مناطق را مشاهده کرده‌ام و امیدوارم با کمک شما کارکنان خلاق، مسئولیت‌پذیر و تلاشگر، مسیری سالم را انتخاب کرده و دست افرادی را که قصد سوء استفاده دارند را کوتاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افراد سالم، دلسوز، متخصص و متعهد حتما حمایت می‌شوند، بیان کرد: اگر هر کسی با هر تفکر بخواهد از فرصت خدمت به مردم سوء استفاده کند و به این حیثیت، آبرو و امید، لطمه وارد کند، با کمک شما با وی برخورد قاطع خواهیم کرد.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه من به واسطه ای با رأی مردم انتخاب شده ام و به این رأی احترام و حافظ آن خواهم بود، خطاب به مدعوین این جلسه، گفت: از همه شما میخواهم مسئولانه کمک کنید و تا آنجا که مقدور است، یک شهرداری سالم، پاک با محیطی که ارباب رجوع از سر رغبت به آن مراجعه کند مهیا کنیم و همه باید به سوی تحقق این مهم، حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: شایسته نیست من و شما تلاشگران واقعی کل مجموعه، به خاطر رفتار برخی افراد بی‌مسئولیت، بدنام تلقی شویم و باید این فکر برخی مردم را که وقتی گفته می شود فردی در شهرداری کار می کند و آنها می گویند: «ای وای! این فرد در شهرداری کار می کند..!.» با کمک شما از بین برود و فضا تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تعهد، تخصص و تجربه برای من پاکدستی و سلامت حرف اول را می زند، ادامه داد: بنده از نقد استقبال می کنم؛ نقد با تخریب فرق می کند و نباید از نقد هراسید، نقد باعث شکوفایی و بالندگی است.

نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه باید کرامت کارکنان و پرسنل شهرداری حفظ و رفاهیات آنها ارتقا یابد، افزود: تخصص اصلی بنده مباحث حقوق بشری و حقوق شهروندی است و حقوق شهروندی باید در تمام اجزاء شهرداری از فنی، معماری و غیره رعایت شود؛ برخی افراد، حقوق شهروندی را منحصر به علوم انسانی می دانند در حالیکه حقوق شهروندی در همه مسائل هست، بنابراین علاوه بر ارباب رجوع باید کرامت کارکنان را حفظ کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه موضوع آموزش در شهرداری بسیار مهم است، تصریح کرد: کارکنان همواره باید در حال آموزش و به روز شدن دانش خود باشند، بنابراین باید همانند دانشگاه‌ها از فرصت‌های مطالعاتی بهره گیریم و همانند دنیا علوم جدید را مورد مداقه قرار دهیم.

شهردار منتخب اصفهان ابراز امیدواری کرد: در سایه آموزش، حفظ کرامت، نقد و نقدپذیری، تعامل منطقی و دلسوزی برای شهر بتوانیم فضایی سرشار از محبت و امید را در دل مردم ایجاد کنیم.

در ابتدای این جلسه و پیش از سخنان شهردار منتخب اصفهان، کارشناسان با آسیب‌شناسی فعالیت شهرداری اصفهان در طول سال‌های گذشته، پیشنهادات، سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر 319520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.