محیط زیست و دریاچه ارومیه از نگرانی های کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی از وضعیت محیط زیست و دریاچه ارومیه به عنوان نگرانی های مسئولان کشور نام برد.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی صبح یکشنبه در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون یکی از نگرانی‌های همه ما در کشور موضوع حفاظت از محیط زیست است افزود: این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنده در جریان مسائل استان آذربایجان غربی هستم و نمایندگان استان نیز در مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائل مختلف این منطقه هستند.

لاریجانی همچنین با اشاره به وضعیت نگران کننده دریاچه ارومیه اظهارداشت: امروز بازدید از دریاچه ارومیه خواهیم داشت ولی در برنامه ششم توسعه تصمیمات جدی در مورد برخی مسائل جدی به خصوص محیط زیست و دریاچه ارومیه گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحران آب و نیز بحث اشتغال از دیگر مسایلی است که مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به تلاش و پیگیری های نمایندگان استان آذربایجان غربی در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی استان در مجلس اظهارداشت: نمایندگان مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی پیوسته پیگیر برطرف کردن مشکلات استان هستند.

بررسی مسایل و مشکلات حوزه‌های اشتغال، محیط ‌زیست و دریاچه ارومیه، امنیت مرزی و اقتصاد آذربایجان غربی از اهداف این سفر است.

همچنین در طول سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ارومیه چند پروژه عمرانی و دانشگاهی نیز افتتاح می‌شود.

رئیس مجلس امروز از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید می‌کند و متعاقب آن از طریق مجلس برای تصمیمات کاربردی ‌تر برای تسریع در حل این مسئله اقدام می شود.

امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ۴۰ کیلومتر از آزادراه ارومیه به تبریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

‌علی لاریجانی در این سفر دو روزه طی ۲۶ و ۲۷ شهریورماه ضمن بازدید از برخی شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی، در جریان روند اجرایی برخی پروژه‌های عمرانی و مشکلات استان نیز قرار می‌گیرد و با فعالان اقتصادی نیز دیدار خواهد کرد.

کد خبر 319502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.