اصفهان با نام بلند هنر و هنرمندانش و با میراث گذشتگانش نصف جهان شده است

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: امیدوارم در آینده حتی در آموزش و پرورش، مدارس و هنرستان هایی داشته باشیم که بتوانند در رشته های مختلف هنری، دانش آموزان را تربیت کنند تا بتوانند نام بلند اصفهان را پرآوازه تر از گذشته دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، علیرضا نصر اصفهانی ضمن اشاره به جمله ای از حضرت امام الله خمینی(ره) که فرموده اند «هنر، پرستش عاشقانۀ الله است» اظهار داشت: این جملۀ امام راحل یعنی هر هنرمندی با کار هنری خودش و با دستان هنرمند خودش خالق آثاری است که درحقیقت صورتگری می کند و به خلق اثری مبادرت می کند که آن اثر ماندگار خواهد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز فرموده اند که «هر اندیشه ای اگر در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست» بنابراین ما بر این باور هستیم که اگر به دنبال این هستیم که اندیشه ها را حفظ کنیم و اگر به دنبال این هستیم که فضا را برای پایداری اندیشه ها مناسب کنیم، حتماً باید به سمت هنر و خالقین هنر برویم.

وی گفت: شما هنرمندان عزیزی که در این جمع حضور دارید هرکدام خالق آثاری هستید که یقیناً در نزد کسانی که اهالی هنر هستند و هنر را می شناسند بسیار ارزشمند است و ما امروز در شهر اصفهان شهر مهد هنر وظیفه داریم که میراث ارزشمند گذشتگان را حفظ کنیم و با ارزش افزوده ای دراختیار آیندگان قرار دهیم.

نصراصفهانی ادامه داد: امروز در شهر اصفهان باتوجه به زمینه های ارزشمندی که فراهم است یقیناً هرکسی در هر سطحی مسئولیت و مدیریت دارد حتماً باید به هنر و هنرمندان توجه و عنایت خاص داشته باشد و اگر امروز هنر و هنرمند را از اصفهان همیشه سرافراز حذف کنیم اصفهان را کسی نمی شناسد. امروز، اصفهان با نام بلند هنر و هنرمندانش شناخته می شود، امروز اصفهان با میراثی که گذشتگان در اختیار ما قرار داده اند نام‌آور شده و بعنوان نصف جهان شناخته می شود و بر ماست که این میراث را پاس بداریم و در جهت ترویج این میراث ارزشمند تلاش کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بنده همراه با سایر اعضای شورای دوره پنجم یقیناً یکی از مأموریت هایی که برای خودمان تعریف کرده ایم که هم در منشور پنجمین دوره شورای شهر اصفهان درج شده و هم در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ قابل ملاحظه است و درحقیقت چراغ راه آینده شهر اصفهان است، عنایت ویژه به بحث هنر و هنرمندان است و امیدواریم بتوانیم وظیفه خودمان در راستای ماموریت و مسئولیت‌مان که جزو مطالبات مردم از نمایندگان خودشان در شورای شهر است را بخوبی انجام دهیم و قدمهای خوبی را برداریم.

نصراصفهانی افرود: وقتی بعنوان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاه می کنیم، احساسمان این است که شورای شهر و مدیریت شهری باید درهر سه عنوان مشارکت و حضور داشته باشد و اگر نمایندگان مردم در شورا از هر کدام از این عناوین یعنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غفلت کنند حتماً باید پاسخگوی مردم فرهنگ دوست شهر باشند و ما هم بنابر اعتقادی که داریم و بنابر مطالبه ای که مردم شهر از ما دارند خودمان را حتماً با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همراه می دانیم و امیدواریم در این مسیر با همداستانی و همراهی یکدیگر و با پشتیبانی همه کسانی که از نزدیک می توانند ما را رهنمون باشند استفاده کنیم.

وی گفت: در میان این سه مأموریتی که برعهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، یکی از مواردی که ما حتماً باید مورد توجه قرار دهیم  بحث صنایع دستی است. صنایع دستی حتماً باید به نسل های آینده انتقال یابد و امروز حتماً بزرگان هنر در این شهر باید تلاش کنند تا روز به روز هنر فراگیرتر شود و رغبت و انگیزه در نوجوانان و جوانان بیشتر شود. امروز اساتید عزیز هنر حتماً باید ناقل هنر خودشان به فرزندان و دانش آموزان و دانشجویان این شهر باشند و البته حتماً باید هنر شما با خلاقیت و ابتکار و نوآوریِ فرزندان شما و با بهره گیری از علوم و فنون و دانش بشری، ارزش افزوده بیابد و امیدوارم شرایطی فراهم بشود که در آینده حتی در آموزش و پرورش مدارس و هنرستان هایی داشته باشیم که بتوانند در رشته های مختلف هنری، دانش آموزان را تربیت کنند تا بتوانند نام بلند اصفهان را پرآوازه تر از گذشته دنبال کنند.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان تأکید کرد: من ازطرف اعضای محترم شورای پنجم به شما هنرمندان عزیز قول می دهم که مطمئن باشید در شواری پنجم در هرسه عنوان یعنی هم در میراث فرهنگی، هم در صنایع دستی و هم در گردشگری اتفاقات میمون ومبارکی در شهر عزیزمان به وقوع خواهد پیوست و یقین بدانید که شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری حتماً در این بخش حمایت های قابل توجهی را خواهد داشت و تلاشش براین خواهد بود تا با مدیریت صحیح منابع، حداکثر استفاده را از حداقل امکانات موجود در همه بخش ها رقم بزند.

گفتنی است، آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، سرپرست معاون صنایع دستی استان، رئیس اتاق اصناف، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار منتخب اصفهان، علیرضا نصراصفهانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، فریده روشن عضو شورای شهر اصفهان، نصیر ملت عضو شورای شهر، و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 319151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.