آغاز سال تحصیلی جدید با بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز از اول مهر

سال تحصیلی جدید از روز شنبه اول مهر آغاز می‌شود و بر اساس آخرین آمار وزارت آموزش‌ و پرورش تا به امروز ۱۲میلیون و ۶۲۴هزار نفر معادل ۹۶درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شنبه «اول مهر ۹۶» نخستین روز از سال تحصیلی جدید خواهد بود و بیش از ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در این روز به‌صورت رسمی سال تحصیلی ۹۷‌ــ۹۶ را آغاز خواهند کرد.

دانش‌آموزان کلاس اولی و پیش‌دبستانی با برگزاری جشن شکوفه‌ها در تاریخ ۳۱ شهریور هر سال برای رفتن به مدرسه آماده می‌شوند اما امسال به‌دلیل اینکه ۳۱ شهریور جمعه است، جشن شکوفه‌ها چهارشنبه ۲۹ شهریور برگزار می‌شود.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان تا به امروز ۱۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۲۵۷ نفر در مدارس کشور ثبت‌نام کرده‌اند؛

تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ۷ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۰۶ نفر، تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه اول، دو میلیون و ۹۹۱ هزار و ۳۲۷ نفر.

تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر. تعداد دانش‌آموزان مدارس استثنایی، ۵۹ هزار و ۵۲۹ نفر و تعداد دانش‌آموزان پایه دهم، ۷۲۴ هزار و ۹۹۴ نفر.

۱۱.۷ درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی، ۲۹.۶ درصد در رشته تجربی، ۲۶.۸ درصد در رشته انسانی، ۱۵.۴ درصد در فنی‌وحرفه‌ای، ۱۵.۹ درصد در کاردانش و ۰.۶ درصد در رشته معارف ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 319122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.