ورزش زمینه‌ساز دوری از آسیب‌های اجتماعی است/ خسارت اصفهان از قصور در بهره از صنعت گردشگری

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر فعالیتی که برای گسترش ورزش در میان شهروندان انجام گیرد زمینه‌ساز دور نگهداشتن جوانان و نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

علیرضا نصر اصفهانی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش جوانان اصفهان (اصفهان جونیور)، در مورد استفاده از ظرفیت چنین مسابقاتی برای جذب گردشگر ورزشی به خصوص از شهرهای خواهرخوانده اصفهان، به خبرنگار ایمنا گفت: با وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری اصفهان، باید بهره زیادی از صنعت پاک گردشگری داشته باشیم و قصور و کوتاهی امروز ما خسارات جبران‌ناپذیری به شهر اصفهان، جوانان و آینده‌سازان این شهر وارد می‌کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا میزبان رویدادهای مختلفی باشیم تا نقش بین‌المللی شهر اصفهان بیشتر برجسته و نمایان شود و ارزش‌های آن متبلور گردد.

نصر اصفهانی ادامه داد: در شهر اصفهان ارزش‌های والایی وجود دارد که اگر با مدیریت خوب آنها را به منصه ظهور رسانده و زمینه حضور گردشگران به خصوص گردشگران خارجی را در شهر اصفهان فراهم کنیم، این افراد می‌توانند سفیرانی برای جذب گردشگران بیشتر به اصفهان باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات اسکواش اصفهان جونیور بیان داشت: افتتاحیه این مسابقات حکایت از حضور جوانان و نوجوانان ورزشکار با شور و انگیزه بالا در این رقابت‌ها دارد و امیدوارم مانند مجموعه بزرگ سیتی‌سنتر که خدمات خوبی برای شهر اصفهان به ارمغان آورده و به پایگاهی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شده است، جاذبه‌های شهر اصفهان روز به روز گسترش یابد و شاهد حضور موثرتر نوجوانان و جوانان و پر شدن اوقات فراغت آنها به نحو مطلوب باشیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه گاهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شکل نامطلوب پر می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی، زمینه پر شدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شکل صحیح، شکوفایی استعدادهای آنها و جذب گردشگران به شهر اصفهان فراهم می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برای توسعه ورزش خصوصاً رشته‌های کمتر شناخته‌شده مانند اسکواش گفت: مأموریت اصلی شورای شهر در بخش ورزش، پرداختن به ورزش همگانی است ولی نمی‌توانیم نسبت به ورزش‌های پرطرفدار بی‌تفاوت باشیم. امیدوارم همانگونه که به رشته‌هایی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی اهمیت داده می‌شود، سایر ورزش‌های پرتحرک و پرطرفدار که در صورت فراهم شدن امکانات با استقبال چشمگیر شهروندان روبه‌رو می‌شوند نیز اهمیت داده شود و هر کاری که از طرف ما انجام شود، زمینه‌ساز دور نگهداشتن جوانان و نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، شهر سرزنده را نشأت گرفته از شهروندان سرزنده و پویا دانست و بیان داشت: به همین دلیل مأموریت داریم که دوستان خود را در ورزش اسکواش مثل سایر ورزش‌ها همراهی کنیم و امیدوارم با تعامل خوبی که بین هیأت‌های ورزشی از جمله اسکواش برقرار می‌شود، بتوانیم به ورزش اصفهان کمک کنیم.

کد خبر 318997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.