برخی قوانین برای پیشبرد ساماندهی زاینده‌رود کارآیی ندارند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه به نظر می رسد قوانین برای پیشبرد ساماندهی رودخانه کارایی ندارند، گفت: لازم است در این موارد به منظور نتیجه گیری سریع تر و بهتر در قوانین تجدید نظر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ مسعود میر محمد صادقی در دیدار با امام جمعه اصفهان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزارشد، با اشاره به اجرای طرح های اجرایی در بستر زاینده رود، اظهار داشت: در شرق اصفهان یک سمت رودخانه یک جاده تا ورزنه ایجاد شده و در مناطق مختلف مسیر رودخانه که حریم و بستر در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی درآمده مراحل قانونی در حال انجام و طرح در حال پیشرفت است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی و کنترل و حفاظت رودخانه قراردادهایی با صنف کشاورزان منعقد شده است، تصریح کرد: بر اساس طرح های تهیه شده تصمیم های عملیات ساماندهی  رودخانه در کمیته ای با حضور نمایندگان صنف و نیروهای متخصص شرکت آب منطقه ای با روال خاصی اتخاذ می شود.

امام جمعه اصفهان نیز با تشکر از اقدامات انجام شده با تأکید بر نقش حساس شرکت آب منطقه ای در حفظ و حراست از آب های سرزمینی، اظهار داشت: باید با دقت بیشتر و با استفاده از تکنولوژی های جدید مسیر رودخانه دائما رصد شود و از انجام تخلفات در آغاز  کار جلوگیری بعمل آید تا در مراحل بعدی مشکلات بیشتری ایجاد نشود.

آیت الله یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه در مواردی به نظر می رسد قوانین برای پیشبرد ساماندهی رودخانه کارایی ندارند، گفت: لازم است در این موارد به منظور نتیجه گیری سریع تر و بهتر در قوانین تجدید نظر شود و در انجام عملیات ساماندهی از تبعیض پرهیز و با عدالت با تمام کسانی که در تجاوز به حریم و بستر رودخانه تخلف می کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: من همانطور که از ابتدا خود این موضوع را مطرح کرده ام همچنان با قوت طرح را حمایت می کنم.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: برای پیشبرد طرح اگر لازم است نمایندگان محترم استان نیز مشارکت کرده و  در مراحل مختلف جذب بودجه، تبیین قانون کارآمد و دیگر حمایت های لازم را داشته باشند.

کد خبر 318967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.