۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
تحریم های بیشتر علیه کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه جدیدی، صادرات منسوجات و نفت به کره شمالی را محدود کرد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تمام 15 عضو شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر علیه کره شمالی رای مثبت دادند. بر اساس این قطعنامه ، به علت برنامه هسته ای نظامی و آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی، تحریم های شدیدتری علیه این کشور وضع می شود. قطعنامه جدید تحریم ها علیه کره شمالی شامل ممنوعیت صادرات منسوجات و محدود شدن واردات نفت به این کشور استنیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با ابراز خرسندی از تصویب این قطعنامه گفت:آمریکا به دنبال جنگ با کره شمالی نیست و پیونگ یانگ هنوز از «‌ نقطه غیر قابل بازگشت » عبور نکرده است.

چین و روسیه نیز در نشست شورای امنیت بر اهمیت ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات با کره شمالی و خودداری از دامن زدن به تنش ها تاکید کردند.مسکو و پکن همچنین پیشنهاد تعلیق دوجانبه یعنی تعلیق آزمایش های موشکی بالستیک و هسته ای کره شمالی را در ازای تعلیق تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به منظور کمک به آغاز مذاکرات ، مطرح کرده اند. سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت :« ما فکر می کنیم اگر این ابتکار روسیه و چین کم اهمیت تلقی شود ، اشتباهی بزرگ است».این در حالی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل این پیشنهاد روسیه و چین را توهین آمیز نامیده است

وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این قطعنامه، آن را «غیرقانونی» دانسته و افزوده است که «مجموعه‌ای از واکنش‌ها» را نشان خواهد داد که «شدیدتر از هر زمان دیگری» است. خبرگزاری رسمی کره شمالی، بیانیه‌ای از این وزارت‌خانه منتشر کرده که در آن گفته شده «اقدامات فوری که جمهوری دمکراتیک خلق کره در پی خواهد گرفت، آمریکا را دچار شدیدترین عذاب و درد در تمام طول تاریخ آن کشور می‌کند».

کد خبر 318863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.