شاهد اجرای «چه کسی کرگدن ارزان می‌خواهد» باشید

نمایش شاد و کودکانۀ «چه کسی کرگدن ارزان می‌خواهد؟» به نویسندگی و کارگردانی نازیلا شریعتی تا ۲۷ شهریور ماه در نگارستان امام خمینی (ره) روی صحنه می‌رود.

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: داستان «چه کسی کرگدن ارزان می خواهد» روایتگر زندگی دختر بچه ای است که کرگدنی را از بازار می خرد و با خود به خانه می برد.

نازیلا شریعتی تصریح کرد: در ادامۀ داستان، پدر و مادر دخترک مانع حضور کرگدن می شوند و دختر بچه به آن ها ثابت می کند که این کرگدن با دیگر کرگدن ها فرق دارد. وقتی خانوادۀ دخترک متوجه این تفاوت می شوند کرگدن را نگه می دارند و از آن به بعد، از او و شاخش استفادۀ ابزاری می کنند، کرگدن اما از اینکه با آنها زندگی می کند راضی است و آن ها را خانوادۀ خود می داند تا اینکه روزی چیدن پازلی که تصویر دشت آفریقا و حیوانات آنجا را دارد، کرگدن را منقلب می کند و تصمیم می گیرد از آن جا برود اما این بار خانواده مانع رفتن او می شوند و...

وی افزود: متن این نمایش از دید اجتماعی و روانشناسی قابل تامل است. چرا که به روابط بین فردی و چگونه برقرار کردن ارتباط می پردازد. مسئله ای که دقیقا یکی از مهارت های مهمی است که کودکان ما باید آموزش ببینند.

طراح دکور این نمایش اظهار داشت: توصیه می کنم والدین و مخاطبان بزرگسال نیز در کنار کودکان به تماشای این اثر بنشینند چرا که الگوهای این فرزندان خود ما هستیم.

وی در پایان با اشاره به نام عوامل گفت: این نمایش از سوی گروه نمایشی «آدمک» به سرپرستی شفق کاظمی آمادۀ اجرا شده و بازیگرانی چون کیمیا اعلایی، ایلناز حسینی، آریانا صالحی، آلما صادقی، کیمیا عربستانی، ریحانه عبدلی و ژینا کاووسی در آن ایفای نقش می کنند. همچنین محبوبه نصیرفر به عنوان دستیار کارگردان و طراح لباس، سعید رضوانی برای ساخت دکور، پویا فرهنگ پژوه به عنوان آهنگساز، محمد عرفان رحیم زاده به عنوان مدیر صحنه، شفق کاظمی برای ساخت دکور، زهرا کمالی به عنوان مدیر اجرایی، مرضیه صبوخانیان برای اجرای گریم، مرتضی کمساری به عنوان مدیر رسانه و تبلیغات، رضا زارعی برای دوخت لباس، صبا کاظمی به عنوان عکاس و مهتاب کاظمی به عنوان طراح پوستر و بروشور در آن فعالیت دارند.

علاقمندان برای دیدن این نمایش شاد و آموزنده که با حمایت تالار هنر روی صحنه می رود، تا ۲۷ شهریور ماه فرصت دارند هر شب رأس ساعت ۱۹:۳۰ به نگارستان امام خمینی واقع در میدان فیض مراجعه کنند. /

کد خبر 318851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.