مدیر عامل ایرانی در صدر لیست نجومی بگیران!

نام یک ایرانی‌تبار با حقوق ۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ، در صدر لیست مدیران عاملی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند، قرار دارد.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- اسوشیتد پرس نام ۱۰ تن از مدیرعامل های شرکت های خصوصی جهان را که بیشترین حقوق سالانه دریافت می کنند، اعلام کرد که در صدر این لیست یک ایرانی تبار قرار دارد. «دارا خسروشاهی» مدیر عامل «اکسپدیا» با حقوق ۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در بالای جدول قرار گرفته است. اطلاعات عمومی درباره آقای خسروشاهی می گوید او از یک خانواده متمول ایرانی است که پیش از انقلاب مالکیت چند کارخانه تولید دارو و همچنین تولی پرس را داشته و پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده است.

دارا خسروشاهی ۴۸ ساله و متولد تهران است. او در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون در ایالت رود آیلند اخذ کرد و مثل بعضی از اعضای فامیل خود در امور مالی و فناوری مشغول کار شد. هفت سال برای یک بانک سرمایه‌گذاری کار کرد و بعد به یک شرکت اینترنتی پیوست. وی از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپدیا فعالیت خود را آغاز کرد. اکسپدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان است که کاربران می توانند از طریق آن هتل و پرواز خود را رزرو کنند یا ماشین اجاره کنند و در مقصد شان خدماتی مثل تور مسافرتی خریداری کنند. شرکت اکسپدیا اکنون در بیش از یکصد کشور خدمات می دهد. در هفته های گذشته دارا خسروشاهی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت اوبر، ارزشمندترین شرکت نوپای تکنولوژی در دنیا نیز برگزیده شده است.

کد خبر 318732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.