تشکیل ۲۲۰۰ پرونده قاچاق کالا در۵ ماهه امسال/وجود ۸۰۰ واحد فاقدپروانه تولید پوشاک در اصفهان

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۸۰۰ واحد تولید صنعتی پوشاک در استان فاقد پروانه هستند که باید تا ۳ ماه آینده تعیین تکلیف شوند، گفت: براساس آمار ۵ ماهه نخست سال ۹۶؛ ۲هزار و ۲۳۱ پرونده توسط دستگاه های نظارتی تشکیل شده که ارزش این پرونده ها حدود ۵۸۵ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در یکصد و ششمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به بررسی و تحلیل آماری اقدامات در حوزه کشف و نگهداری کالاهای قاچاق استان، اظهار داشت: براساس آمار در پنج ماهه نخست سال ۹۶؛ ۲هزار و ۲۳۱ پرونده توسط دستگاه های مختلف تشکیل شده است که ارزش این پرونده ها حدود ۵۸۵ میلیارد ریال بوده است.

استاندار اصفهان افزود: از این تعداد ۱۰۵۳ پرونده به تعزیرات حکومتی و ۱۱۳۳ پرونده به دادگاه ارجاع شده و در مجموع ۱۴۳۸ نفر دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در دو مرحله کالاهای قاچاق امحا شده است، افزود: در مرحله اول حدود  ۶۴ تن کالا به ارزش ۹۰ میلیارد ریال و در مرحله ی دوم ۱۴۰ تن کالا به ارزش ۷۰ میلیارد ریال امحا شده است و در مجموع در ۵ ماهه نخست سال ۹۶، ۲۱۰ تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال امحا شده است.

زرگرپور با بیان اینکه امحا کالاهای قاچاق تبعاتی خوبی را برای مردم و تولیدکنندگان به همراه داشته است، افزود: با این اقدام بسیاری از افراد از قاچاق کالا به داخل کشور منصرف شده اند و مردم نیز از خرید کالای قاچاق امتناع می کنند.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان خاطرنشان کرد: جدیت مسئولین ذیربط و معاونت غذا و دارو و تعزیرات حکومتی و دادگاه استان باعث شده است که استان اصفهان عملکرد مناسبی را در این رابطه داشته باشد.

استاندار اصفهان خواستار اعلام فرجه زمانی برای ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا شد و افزود: باید با یک اقدام کارشناسی، فرجه زمانی برای خود اظهاری ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها اعلام گردد و در صورت عدم ثبت کامل، برخورد لازم صورت گیرد.

وی در رابطه با گزارش ارائه شده در رابطه با قاچاق محصولات صنایع نساجی، البسه و پارچه، اظهار داشت: تولید پوشاک و کفش در اصفهان جایگاه بسیار مهم و با سابقه دارد و اشتغال خوبی را در استان بهمراه داشته است.

زرگرپور با بیان اینکه بر اثر قاچاق پوشاک بخشی از اشتغال در این صنعت از بین رفته است، تصریح کرد: باید عوامل این مشکل به صورت کارشناسی بررسی شود و اقدامات لازم در رابطه با مبارزه با قاچاق این کالاها در استان صورت گیرد تا مصرف کالای ایرانی در جامعه نهادینه گردد.

وی در رابطه با تولید کالای ایرانی با برند خارجی، اظهارداشت: حفظ اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی البسه اهمیت بسزایی دارد و باید مشکل فرهنگی در رابطه با مصرف کالاهای خارجی با اقدامات کارشناسی مرتفع شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی تولید پوشاک در استان فعالیت می کنند، گفت: ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب و بقیه فاقد پروانه هستند که باید طی ۳ ماه آینده تعیین تکلیف شوند.

کد خبر 318723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.