میراث فرهنگی استان اصفهان مجوزی برای دریافت ورودیه در مسیر مرنجاب صادر نکرده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: میراث فرهنگی استان اصفهان مجوزی برای دریافت ورودیه در مسیر مرنجاب صادر نکرده است

به گزارش ایمنا، محسن یارمحمدیان بیان کرد: دریافت ورودیه در منطقه گردشگری کویر مرنجاب طی هماهنگی های داخل شهرستان آران و بیدگل صورت گرفته و اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه نقشی ندارد.
وی افزود: اعتراض گردشگران به دریافت مبلغی زیاد به عنوان ورودیه منطقه مرنجاب و فقدان ارائه خدمات پیگیری شده اما هنوز جواب مشخصی از مسئولان ذی ربط در شهرستان آران و بیدگل دریافت نشده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان موضوع تمدید یک ساله قرارداد واگذاری مدیریت منطقه مرنجاب به شرکت کنونی را رد کرد و گفت: تمدید یا صدور مجوز به این شرکت توسط این اداره کل تنها در صورت ارائه طرحی پنج ساله با برنامه های یک ساله و بررسی آن صورت خواهد گرفت.
نزدیک به ۵۰ کیلومتر از مسیر منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب در محدوده شهرستان آران و بیدگل جاده خاکی پرپیچ و ناهموار، فاقد علائم، خدمات رفاهی، امدادی و پزشکی و انتظامی می باشد که حادثه های رانندگی (واژگونی خودروها) بسیاری را به خود دیده است.
دریافت ورودیه (۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار ریالی) از خودروهای مسافران داخلی و گردشگران خارجی در جاده کویر مرنجاب بدون ارائه هرگونه خدمتی در قبال آن، موجب برخی نارضایتی ها شده است.
مرنجاب به دلیل برخورداری از اقلیمی چهار فصل و جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری و گیاهی گوناگون یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود و سالانه هزاران نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

کد خبر 318571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.