رقابتی جذاب با طعم خلاقیت و کشف استعداد

جهان با سرعتی شگفت‌انگیز در حال تغییر است؛ تغییراتی که در همه‌ ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است. اینترنت پرسرعت، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی با سرعتی غیرقابل باور در حال تغییر دنیای کسب‌وکار، ارزش‌ها و هنجارها و زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها در قرن ۲۱ هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، فناوری در بالاترین حد خود در تاریخ بشر قراردارد و هر روز نسبت به روز قبل در حال پیشرفت است. در چنین دنیایی که آینده را به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد، تنها ابزار موفقیت تطبیق با تغییرات و همراه شدن با دنیاست. بدون خلاقیت، بدون متفاوت فکرکردن، بدون نوآوری رقابت و بقا هر روز سخت‌تر از قبل می‌شود.

خلاقیت در دنیای کسب و کار تنها به ایده‌های جدید محدود نمی‌شود. خلاقیت عنصر مهم فرآیند حل مساله است. تفکر خلاق به جای مشکلات، ظرفیت‌ها را می‌بیند و به جای موانع، فرصت‌ها را؛ به جای چالش‌ها، شانس تولید راه‌حل‌های جدید را می‌بیند و به جای فرار از مشکلات، به برطرف‌کردن دائمی آنها کمک می‌کند.

به رأی اغلب کارشناسان کودک و نوجوان ، امروز آموزش رباتیکی از بروزترین و نوین ترین روشهای ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعدادها است.بدون شک در دنیای ۲۰۲۵که در آن کودکمان جوانی برومند گشته،  رایانه و تکنولوژی رباتها حرف اول را می زند. بازی امروز فرزندانمان با رباتها و لوازم آن از سویی باعث سرگرمی و  پر کردن اوقات فراغت آنها در این سن و از سوی دیگر ذخیره آینده ای روشن  برای فردای آنهاست.

یک شرکت دانش بنیان واقع در اصفهان با مطالعات وسیع خود در حیطه آموزش رباتیک و با کارکنانی از جنس دانشگاه اصفهان توانسته در زمینه رباتیک و تولید پک های آموزشی رباتیک فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت با الهام از  اندیشه‌ها و اهداف که حاصل تجربه‌ی چندین ساله در زمینه آموزش، تولید با کیفیت‌ترین محصولات رباتیک و همچنین انجام پروژه‌های صنعتی در دو بخش فناوری اطلاعات و برق  است پای در سطح وسیعی گذاشته است که یکی از اهداف کلان ان می توان به برنامه ریزی و مناسب و حمایت های هدفمند در جذب و یافتن استعداد های برتر اشاره کرد.

در همین راستا اولین مسابقات ملی رباتیک دانش آموزی توسط معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان و با همکاری شرکت فن گستران رباتیک بارمان  برگزار شد که بالغ بر دویست تیم از سراسر کشور شرکت کردند.

محمد علی مهرعلیان، رئیس هیئت مدیره شرکت فو مسئول برگزاری مسابقات هدف از برگزاری این مسابقات را آشنا شدن خانواده ها و بچه ها با کار گروهی و مدیریت هیجان اعلام کرد.

وی در باره این مسابقات به خبرنگار ایمنا گفت: مسابقات از ۶ قسمت جنگنده سبک وزن ویژه سنین زیر ۱۵ سال، رالی روبو ویژه سنین ۹ سال، فوتبالیست زیر سنین ۱۲سال، مسیر یابی مقدماتی و مسیر یابی پیشرفته زیر ۱۵ سال و جنگنده سنگیم وزن زیر ۱۹ سال تشکیل شده است که حدود ۱۰۰ تیم اجرایی با حمایت دانشگاه اصفهان اولین مسابقات ملی رباتیک دانش آموزی را برگزار کردند.

مهر علیان با اشاره به اینکه انجمن علمی رباتیک، برق و گروه کامپوتر دانشگاه اصفهان در این مسابقات مشارکت داشتند، افزود: با انجام اینگونه مسابقات و فعالیت ها دانش آموزان با اهداف علمی، با سه علم برق و الکترونیک، کامپیوتر و برنامه نویسی، مکانیک و دینامیک به طور مستقیم آشنا می شوند و آینده شغلی و علایق و استعداد هایشان را کشف می کنند.

وی یکی از قسمت های این مسابقات را ربات  مسیر یاب عنوان کرد که از کار بر های آن می توان به استفاده آن در سیستم انبار داری کارخانه های بزرگ اشاره کرد.

خلاقیت و کار آفرینی اولویت برگزاری مسابقات ملی رباتیک در دانشگاه اصفهان

محمد کاظمی، مدیر دفتر حمایت از فعالیت های پژوهشی –علمی دانشگاه اصفهان هم در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: خلاقیت و کار آفرینی در این مسابقات از الویت های اهداف برگزاری این مسابقات است تا برای دانش آموزان انگیزه ای ایجاد شود که خلاقانه فکر کنند و بتوانند کارآفرین شوند و منتظر بازار کار نمانند.  

رقابت های ملی رباتیک به همت بخش خصوصی به مدت ۲ روز، ۱۷ و ۱۸ شهریور سال جاری در شاخه های امداد، فوتبالیست، رالی، جنگنده های سنگین و سبک وزن و مسیریاب های مقدماتی و پیشرفته در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

کد خبر 318536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.