بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

نیروگاه ۱۰۰ کیلووات خورشیدی با هدف گسترش استفاده از انرژی‌ های تجدید پذیر در ساختمان فن ‌آفرینی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این نیروگاه خورشیدی که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری رسید توانایی تولید سالانه ۲۱۰ هزار کیلووات ساعت برق را دارد.

این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری یک شرکت صنعتی فعال در زمینه برق و انرژی و با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شده است.

براساس اعلام روابط عمومی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، این نیروگاه از ۳۲۲ عدد پنل خورشیدی ۳۱۰ وات و ۲ عدد اینورتر ۵۰ کیلو وات ساخته شده است که با راه‌اندازی آن از انتشار و تولید ۱۵۰هزار کیلوگرم دی اکسید کربن در سال جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ استان اصفهان از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه های خورشیدی برخوردار است.

وجود سالیانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و سیستم جمع آوری زباله مکانیزه، استان اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدید پذیر کرده است.

برنامه کلان جمهوری اسلامی ایران استفاده بهینه از منابع انرژی های فسیلی و ارتقای میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی های تجدیدپذیر برای تامین بخشی از نیاز روزافزون انرژی کشور به شمار می رود.

کد خبر 318288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.