جشن صعود خراب شد/ سوریه به پلی‌آف رسید

تیم ملی ایران در آخرین گام در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برابر سوریه متوقف شد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته دهم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

دیدار تیم‌های ایران و سوریه

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۶۲ هزار و ۱۶۵ نفر

گل‌ها: سردار آزمون (دقایق ۴۵ و ۶۴) برای ایران؛ تامر حاج محمد (دقیقه ۱۳) و عمر السومه (دقیقه ۹۰+۲) برای سوریه

اخطار: احسان حاج صفی (دقیقه ۴۵+۲) و مهدی طارمی (دقیقه ۸۵) از ایران؛ هادی المسری (دقیقه ۴۵+۴) از سوریه

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی کریمی (۴۶- روزبه چشمی)، محمد انصاری (۵۷- عزت الله پورقاز)، علیرضا جهانبخش (۷۶- وحید امیری)، رامین رضاییان، سردار آزمون و اشکان دژاگه

سرمربی: کارلوس کی‌روش

سوریه: ابراهیم عالمه، موید العجان، احمد الصالح، هادی المسری، علا الشبلی، تامر حاج محمد، زاهر المدانی (۶۷- ماردیکیان)، فراس الخطیب (۶۰- حمید میدو)، محمود المواس (۸۱- یوسف کلفا)، عمر خربین و عمر السومه

سرمربی: ایمن حکیم

داور: ساتو ریوجی، ساگارا تورو، یامائوچی هیروشی و کیمورا هیرویوکویی (ژاپن)

شرح بازی:

آخرین گام ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه در حالی برابر سوریه برگزار می‌شد که ایران بیش از هر چیز در فکر حفظ رکورد گل نخوردن خود بود اما در سمت مقابل سوریه برای صعود به جام جهانی نیاز به پیروزی در این دیدار داشت. ایران که در ۱۲ بازی قبلی مقدماتی جام جهانی گلی دریافت نکرده بود در این دیدار خیلی زود رویای بسته ماندن دروازه خود را از دست رفته دید و در دقیقه ۱۳ روی ریباند یک ضربه ایستگاهی دروازه‌اش باز شد تا سوریه خیلی زود به هدف خود یعنی پیش افتادن برابر ایران برسد. در ادامه ایران کم کم از شوک گل خورده بیرون آمد و با ارائه یک بازی تهاجمی همراه با کارهای ترکیبی و هماهنگ چند موقعیت ایجاد کرد و بالاخره در آخرین دقیقه نیمه نخست با ضربه آزمون به گل رسید.

نیمه دوم بازی به همان شکلی که در اواخر نیمه نخست دنبال می‌شد ادامه پیدا کرد و ایران که هدفی جز پیروزی نداشت برای زدن گل برتری کار را هجومی دنبال کرد تا بالاخره روی یک پرتاب اوت و ضربه آزمون گل برتری را به ثمر برساند. نیمه دوم که با برتری ایران دنبال می‌شد می‌توانست گل‌های بیشتری نیز برای شاگردان کی‌روش در پی داشته باشد اما در عین غافلگیری سوریه در دقیقه ۹۲ گل تساوی را به ثمر رساند تا به لطف این تساوی و تساوی ازبکستان و کره جنوبی در بازی همزمان به عنوان تیم سوم راهی پلی‌آف شود. نکته جالب این بود که سوریه درست در زمانی به گل رسید که دیدار همزمان ازبکستان و کره جنوبی ثانیه‌هایی بود که به پایان رسیده بود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۳- سوریه): ضربه ایستگاهی عمر السومه پس از دفاع ناقص بیرانوند در ریباند به حاج محمد رسید تا او دروازه ایران را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۵- ایران): کرنر ارسالی دژاگه در ابتدا با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد که به تیر افقی برخورد و توپ برگشتی با اشاره آزمون تبدیل به گل شد.

۱-۲ (دقیقه ۶۴- ایران): پرتاب اوت بلند حاج صفی را طارمی در تیر نزدیک ساباند و پشت او سردار آزمون با یک اشاره گل دوم خود و تیم ملی را به ثمر رساند.

۲-۲ (دقیقه ۹۰+۲): فرار سوما در پشت مدافعان ایران با ضربه تمام کننده او همراه شد تا دروازه ایران باز شود و سوری‌ها در کنار زمین جشن بگیرند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- پس از برخورد مشکوک در سمت راست محوطه جریمه ایران، ارسال بازیکن سوری با ضربه سر خطرناک خربین همراه شد که بیرانوند توپ را با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۳- حرکت تکنیکی و زیبای دژاگه در ادامه با پاس در عمق او برای آزمون همراه شد که در نهایت ضربه آزمون از درون محوطه جریمه را دروازه بان سوریه به سختی مهار کرد.

دقیقه ۴۵+۲- پرتاب بلند بیرانوند در موقعیتی خطرناک به طارمی رسید اما ضربه او با واکنش دروازه بان سوریه دفع شد.

دقیقه ۴۵+۵- ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه سوریه را اشکان دژاگه به طرز خطرناکی زد که دروازه‌بان سوریه به زحمت توپ را برگشت داد و توپ برگشتی نیز توسط طارمی به بیرون شلیک شد.

دقیقه ۵۰- ارسال تیز و کوتاه رضاییان از سمت راست با ضربه پورعلی گنجی در تیر دور همراه شد که توپ با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۵۸- کرنر دژاگه با ضربه سر خطرناک چشمی همراه شد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه با ضربه دفاع سوری راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۷- ضربه سر آزمون که روی ضربه کرنر دژاگه به سمت دروازه سوریه نواخته شد در دستان عالمه قرار گرفت.

دقیقه ۸۹- حرکت پا به توپ طارمی تا درون محوطه جریمه سوریه در نهایت با ضربه محکم و خطرناک او همراه شد که با واکنش دروازه‌بان سوریه راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

باز شدن دروازه ایران پس از ۱۱۲۰ دقیقه بسته ماندن در مرحله مقدماتی جام جهانی اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

سردار آزمون با دو گلی که به ثمر رساند در کنار عمر السومه بهترین بازیکنان این دیدار بودند.

کد خبر 318219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.