ایجاد ۱۴ نوع فرم تقاضا و خدمت در شرکت گاز استان اصفهان به صورت مکانیزه

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک ۱۴ نوع فرم تقاضا و خدمت در شرکت گاز استان اصفهان به صورت مکانیزه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی علوی به اقدامات انجام شده در راستای توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد و بیان داشت: با استقرار سامانه های الکترونیکی مردم و شبکه دولت، اتوماسیون اداری، سیستم ۵s (نظام آراستگی) تا حد زیادی استفاده کاغذ در مکاتبات اداری گاز اصفهان حذف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح الکترونیکی فرم های تقاضا در ارائه خدمات به واحدها و کارکنان بیان داشت: این طرح  از سال ۸۳  آغاز شد و در هر سال تعدادی از فرم ها ی مربوط به تقاضاها و درخواست ها که بصورت کاغذی و دستی انجام می شد، مکانیزه شده و در سیستم اتوماسیون اداری شرکت تعریف شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ نوع فرم تقاضا شامل فرم درخواست وسیله نقلیه، اخذ شماره پروانه انجام کار ایمنی، درخواست مجوز تردد افراد/خودرو، درخواست گواهی اشتغال به کار، درخواست دو ماه علی الحساب حقوق، وام اضطراری، علی الحساب حقوق و دستمزد، کاریابی، بازرسی فنی، درخواست فوق العاده جذب، ماموریت، علی الحساب وام ها، درخواست خدمات راه دور سخت افزار و نرم افزار، الکترونیکی شده و در سامانه اتوماسیون اداری (برید) این شرکت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن دولت الکترونیک در ادارات و لزوم توجه ویژه به ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب، برای اجرای صحیح  طرح های الکترونیکی امری ضروری است، برنظارت مستمر وحسن اجرای امور ادارات در فرآیند سامانه اتوماسیون اداری شرکت تاکید کرد.

علوی تصریح کرد: ایجاد بستری مناسب برای تعامل آسان، پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضا، شکایات، پیشنهادها و مشکلات مردم، به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تا پیگیری و حصول نتیجه، هدایت و کنترل درخواست ها و ایجاد منبع اطلاعاتی جامع از کلیه درخواست ها و مشکلات  از مهم ترین ویژگی سامانه های  الکترونیکی به شمار می رود.

وی گفت: با نصب و استقرار سامانه اتوماسیون، فعالیت های اداری و گردش نامه ها نیز مکانیزه شده و موجب حذف کاغذ در گردش مکاتبات، صرفه جویی هزینه ها و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: تبادل نامه با سازمان های دیگر، ایجاد پیش نویس و گردش اداری آن، ضمیمه کردن مدارک به نامه ها، تعریف صاحبان امضا با رعایت نکات امنیتی، نگهداری سوابق نامه ها و پیش نویس ها، تعریف دسترسی های متفاوت برای افراد، بایگانی و جستجوی پیشرفته در نامه ها و سوابق آن، دریافت نامه و ارسال پاسخ، تعریف ساختار سازمانی، تعریف نامه های عادی، فوری یا محرمانه و گزارش گیری های متنوع از نامه های ارسالی و دریافتی از امکانات این سامانه است.

وی ادامه داد: ارتقای بستر الکترونیکی در جلوگیری از تراکم تدریجی اسناد و مدارک، پرونده ها، اوراق زائد و راکد و امحای آنها، استفاده بهینه و مطلوب از فضای اداری، صرفه جویی در تخصیص جا و مکان، رعایت مسائل ایمنی و تسریع در زمان دستیابی به اسناد و مدارک بسیار موثر بوده است.

کد خبر 318193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.