پردیس هنر ؛ دالان بهشت نصف جهان

فاز اول پردیس هنر آبشار به عنوان یکی از زیباترین بوستان های حاشیه زاینده رود امشب با حضور مسئولان شهری به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا، از حدود ۲ سال گذشته موضوع احداث پردیس های خانواده محور و پردیس های فرهنگی هنری از سوی مدیریت شهری مطرح شد. احداث ۳ پردیس خانواده محور و ۲ پردیس فرهنگی هنری از اولین گام ها برای تحقق این هدف بود.

بر این اساس ظرف یکماه گذشته فاز اول اولین پردیس فرهنگی هنری اصفهان تحت عنوان پردیس شرق به بهره برداری رسید که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

هم اکنون نیز فاز اول پردیس هنر آبشار آماده بهره برداری است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است به مناسبت عید غدیر خم به بهره برداری برسد.

پردیس هنر آبشار در محل شهربازی قدیم آبشار ساخته شده و کاربری های متنوعی برای آن پیش بینی شد.

کاربری هایی شامل گلخانه و پارک سرپوشیده شبیه باغ گلها و همچنین کاربری های فرهنگی شامل موزه احجام، پارک بازی کودکان با روحیه مینیاتور و سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۳ هزار نفری که به طرف رودخانه و پشت به آفتاب باشد برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

مهدی جمالی نژاد سرپرست شهرداری اصفهان در این باره می گوید: با توجه به موقعیت زمینی که پیش از این به پارک بازی آبشار معروف بود، پیشنهادی مطرح و مورد قبول مدیریت شهری واقع شد که این مجموعه به عنوان پردیس هنر شناخته شود.

وی ادامه می دهد: فعالیت هنری هنرمندان اصفهان از قدیم با طبیعت آموخته بوده است، از این رو قرار بر این شد تا پردیس هنر با فرهنگ و طبیعت اصفهان درگیر باشد.

سرپرست شهرداری اصفهان عنوان می کند: خوشبختانه فاز اول این طرح هم اکنون آماده بهره برداری است و همزمان با هفته ولایت و عید سعید غدیر خم به بهره برداری می رسد.

ایرج مظفر معاون عمرانی شهرداری اصفهان نیز در خصوص جزئیات پروژه می گوید: پروژه پردیس هنر شامل دو فاز است که ورودی، جاده VIP، برکه ها و آبشارهای مجاور خیابان، فرش گل، دالان بهشت، پارکینگ ها جزء فاز یک پردیس هنر محسوب می شود که همگی تکمیل شده اند.

وی تاکید می کند: کاربری هایی شامل گلخانه و پارک سرپوشیده شبیه باغ گلها و همچنین کاربری های فرهنگی شامل موزه احجام، پارک بازی کودکان با روحیه مینیاتور و سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۳ هزار نفری برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه می کند: همچنین ملحقات دیگری مانند رستوران، کافی تریا و بقیه بخش هایی که این مجموعه را به عنوان پردیس هنر قرار می دهد از کاربری های دیگر این پردیس است.

مظفر ادامه می دهد: فعالیت های نمایشی در ارتباط با سینما، ادبیات و مجموعه هنرهایی که نیاز است در این مجموعه مطرح شود، در این پردیس پیش بینی شده است.

وی تاکید می کند: با توجه به اینکه شهرداری زمینی با قیمت گران در این محل آزاد می کند  باید کاربری هایی مناسب با آن زمین در این باغ قرار گیرد تا مورد استفاده همگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیابان آبشار در قدیم دالان بهشت نام داشته است، در طراحی این پارک سعی شده تا از طراحی سقف های چوبی و آبشاری که در کنار خیابان قرار دارد استفاده شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه می دهد: برای احداث این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از منابع و اعتبارات منطقه ۶ شهرداری اصفهان هزینه می شود.

مظفر به اجرای فاز دوم این طرح اشاره می کند و می گوید: در فاز دوم این پروژه نیز سالن آمفی تئاتر تکمیل می شود، همچنین در این فاز بوستان گل رز ، گلخانه ، آبنمای مرکزی ، جاده اصلی و آبنمای پلکانی ، کافی شاپ و رستوران احداث می شود.

وی اعلام می کند: فاز دوم پردیس هنر آبشار نیز تا پایان سالجاری تکمیل می شود.

گفتنی است فاز اول پردیس هنر آبشار امشب با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر اصفهان و شهروندان اصفهانی به بهره برداری می رسد.

کد خبر 318186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.