روز سوم رمی جمرات در منی/ حضور بیش از ۲ میلیون حاجی در رمی جمرات سه گانه

همزمان با دوازدهم ذی الحجه بیش از دو میلیون حاجی جمرات سه گانه در منی را رمی و این سرزمین را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجاج ایرانی همگام با بیش از دو میلیون حاجی از سراسر جهان یکشنبه پس از آخرین رمی جمرات از منی به سلامت به مکه مکرمه بازگشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص رمی جمرات در روز دوازدهم ذی الحجه گفت: حجاج ایران روز یکشنبه در دو بخش به جمرات عزیمت کردند؛ بخش اول از بعد از طلوع آفتاب تا ده و سی دقیقه امروز رمی انجام دادند و بعد به خیمه های خود بازگشتند و بعد از اذان ظهر با اتوبوس به هتل محل اقامت خود منتقل شدند.

حمید محمدی با اشاره به حضور حدود ۱۵ هزار زائر اهل سنت در حج امسال افزود: بخش دوم کاروان هایی بودند که از ساعت دو بعد از ظهر امروز به جمرات عزیمت کردند که اکثر این گروه را حجاج اهل سنت کشورمان تشکیل می دهند.

۸۶ هزارو ۳۰۰ حاجی ایرانی که از روز چهارشنبه گذشته مکه را ترک کرده بودند، امروز با رمی جمرات سه گانه (اولی ، وسطی و کبری) یکی دیگر از مناسک حج را به جای آوردند.

زائران در سه روز اخیر ۴۹ سنگ ریزه به طرف شیطان پرتاب کردند.

حجاج ایرانی امروز پس از استقرار در هتل های خود آماده می شوند تا ادامه اعمال حج را به جای آورند.

گفتنی است حجاج می توانند ادامه اعمال حج یعنی دو طواف زیارت و نساء و نمازهای آن و سعی بین صفا و مروه را به مرور تا پایان ماه ذی الحجه به جای آورند البته برخی از حجاج ظرف دو شب گذشته این اعمال را انجام دادند.

کد خبر 318059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.