اصفهان نیازمند پارادایم نوین شهری است/ ضرورت جایگزینی مدیریت علمی با سلیقه ای

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان با همه پیشرفت خود نیازمند چشم انداز و پارادایم نوین شهری است؛ ما در دوره جدید نیازمند به استفاده از نخبگان هستیم تا مدیریت علمی جایگزین مدیریت سلیقه ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم اظهار کرد: مردم با شرکت خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حماسه دیگری را رقم زدند و با مشارکت وسیع خود خواهان تحول در نظام مدیریت شهری شدند.
وی ادامه داد: امروزه اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه ای با چالش هایی روبرو شده است به عنوان نمونه زنده رودش از نفس افتاده و بیشتر روزهای سال لب‌هایش در انتظار چشیدن آب است و چه بسا با تداوم این کاستی ها شاهد مهاجرت مردم باشیم.
عضوشورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: ناکارآمدی نظام مدیریت شهری، فقدان مدیریت واحد شهری، نبود نظام ارزیابی عملکرد و عدم شفافیت از دیگر چالش های اصفهان است؛ ازیاد طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، عدم برنامه ریزی صحیح فرهنگی و استفاده از نظر صاحب نظران برای برنامه ها و سوگیری های سیاسی بر شهر سایه افکنده است.
وی افزود: امکانات شهری از نبود زیرساخت ها رنج می برد به طور مثال به روز نبودن تأسیسات آتش نشانی با افزایش ساختمان‌های بلند از جمله تهدیدات شهری به شمار می رود و عدم توجه به پدافند غیرعامل در شهر، خطر پذیری را در شهر افزایش داده است.
زندآور با تاکید بر اینکه ناپایداری درآمدهای شهرداری، نادرستی برنامه‌های اقتصادی و فقدان درآمد شهرداری از جمله مهمترین مشکلات شهرداری اصفهان است، گفت: اصفهان باید سرآمد شهرهای بین‌المللی و بهره‌مند از رونق اقتصادی باشد؛ تسهیل در دسترسی به حمل و نقل عمومی برای شهر اصفهان ضروری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت حمل و نقل در اصفهان تب آلود است، معابر از استانداردهای لازم برخوردار نیست، مترو اصفهان و طرح های ترافیکی به طور کامل اجرایی نشده است در همین راستا اینک وقت آن رسیده است که طرح مدیریت شهری اصفهان مورد بازنگری قرار گیرد.
این عضو شورا یادآور شد: اصفهان با همه پیشرفت خود نیازمند چشم انداز و پارادایم نوین شهری است؛ ما در دوره جدید نیازمند به استفاده از نخبگان هستیم تا مدیریت علمی جایگزین مدیریت سلیقه ای شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان برای هوشمندی شهر تسهیلات تازه‌ای از جمله اقتصاد هوشمند نیاز دارد، گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم، جلوگیری از ریزگردها و بهبود شبکه‌ها حمل و نقل شهری نیز از جمله اولویت‌های شهر است که با گسترش دیپلماسی فرهنگی، ایجاد درآمد های پایدار شهری، عدالت محوری و توزیع عادلانه خدمات و استفاده از شهروندان خلاق، زندگی در اصفهان را دلپذیرتر می کند.
زند آور خاطرنشان کرد: باید آماده سازی مرکزی برای مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد تا اصفهانی در شأن اصفهانی ها را شاهد باشیم.
کد خبر 317905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.